Gå til innhold

vonde laange kynnere i et par timer nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg synes det kan gå over nå.. Flere som opplever sånnt? Det eneste jeg har gjort av fysisk aktivitet i dag, var å re opp sengene, eller, det var da det begynte.. Ellers, så har jeg tatt det veeeeldig med ro i flere uker nå, så kan ikke helt se at kynnerene skal komme pga fysisk aktivitet eller noe sånnt. Går jo nermest ikke an å ta ting mer med ro enn hva jeg allerede gjør.

Så, noen kloke hoder med gode råd? Eller noen flere som opplever smertefulle kynnere? Og, f heller, de varer jo leeeenge..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åkei, så da antar jeg at dette er veldig unormalt da? Siden ingen svarer?

Skrevet

hei.

har ikke dette problemet selv , men det er visst ganske vanlig med flere kynnere når man er annen og tredje gangs gravid. Men de bør gi seg når du setter deg ned. Siden de ikke har gjort det hos deg ville jeg nok tatt en telefon til lege/jordmor/føden for en sjekk for sikkerhets skyld.

Hvis de ikke gir seg så kan det faktisk være premature rier.. (ikke for å skremme deg)

du må la oss høre hvordan det går :)

Skrevet

Jeg har også mye kynnere, både i aktivitet og i hvile, hadde det samme sist svangerskap og ble tidlig sykemeldt pga sterke kynnere/premature rier. Tror ikke det er så unormalt å ha mye kynnere, det en skal være obs på er at de ikke blir regelmessige, gir nedpress eller gjør veldig vondt. Men er du i tvil er det bedre å ringe fødeavd, det er vanskelig å vite hvem som får premature rier. Lykke til!

Skrevet

Det hjelper ofte med en varm dusj. Hold strålen mot korsrygg og der hvor du ellers har vondt. Da forsvinner ofte kynnere.... Har forsøkt dette selv noen ganger og det har hjulpet meg hver gang. Har forsåvidt ikke hatt kynnere så tidlig. Jeg er i uke 15 med tredje barnet

Skrevet

var jeg deg ville jeg tatt kontakt med jordmor/lege. jeg hadde mye kynnere i mitt forrige svangerskap og da ble jeg sykemeldt i tillegg til at jeg måtte jevnlig til kontroll på sykehuset.det ble heldigvis ikke noe prematur barn. det fins også noe du kan ta for å stoppe det, det gjorde jeg, husker dessverre ikke hva det het, men hør med jordmor om det. lykke til. :)

Skrevet

Det høres litt ut som jeg hadde det. Jeg slet veldig med kynnere i forrige svangerskap og på slutten ble de slik du beskriver. Jeg trodde jeg hadde rier, men de varte så mye lenger. Jeg hadde dem en time ad gangen. Og hos meg var de så vonde at jeg vandret rundt, satt, lå, osv for å finne en måte å bli kvitt dem. Det hendte også at jeg kastet opp. Startet natt til fredag. Tirsdag fødte jeg og var da i uke 35.

Skriver ikke dette for å skremme deg. Men mer som en oppfordring om å ta kontakt med føden.

Skrevet

Hei dere! Tusen takk for svar allesammen! I dag har det vert mye bedre, bare hatt noen få, de er jo vonde, men ikke så laaange heller. Jeg er forresten 21 uker på vei med nr tre om noen skulle lure på det.

Men i går var jeg nær ved å ringe føden og snakke med de, for jeg fikk stikkende smerter i livmorhalsen (kunne kjenne det var der) er vel det som er nedpress. Men siden alt har roet seg veldig, kjenner gode bevegelse fra lille gutten, har jeg ikke bekymret meg noe hele dagen i dag. Men jeg følger jo nøye med, jeg er egentlig ikke så redd for å ringe føden jeg da, er bedre å sjekke en gang for mye..

Men jeg tror jeg er litt ekstra var på alt som fåregår i magen nå om dagen, siden det fremdeles er to uker til "den magiske grensen" hvor de i det minste vil prøve å redde han om han skulle bli født for tidlig. Og dessuten har jeg hatt en ekkel følelse fra tidlig i graviditeten om at jeg skal føde for tidlig denne gangen. Men jeg får jo aå mye rart for meg jeg da. Har funnet ut, at denne følelsen, egentlig bare er et tegn på at jeg kommer til å gå langt over tiden denne gangen:P hehe

Men alt er vel, ingen premature rier eller noe sånne farlige greier. Har tilogmed gått på tur og vert på lekeplassen med ungene i dag, kjenner ikke noe "skummelt" i magen:))

Tusen takk for masse hyggeloige svar forresten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...