Spira31 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 hvordan er formen? Jeg ble sykemeldt forrige uke i 2 uker 100%.. dvs til og med torsdag som kommer, men jeg kommer nok til å ringe og be om forlengelse (det sa legen jeg kunne også hvis det ikke holdt med 2 uker). Er fortsatt kvalm, svimmel innimellom,sliten, sover gjerne 13 timer om natten/dagen hvis ingen vekker meg... jeg begynte på uke 8 idag i følge barnimagen.. har sendt mail til privat ultralyd og håper å få time til uken, har så lyst å se om alt ser bra ut og et bankende hjerte! Dette er min nr 2 og datteren min blir 17mnd om et par dager, var alene med henne i morges/formiddag.. det gikk jo greit, men må innrømme at mamma(meg) var trøtt og satte på drømmehagen (opptak) på tven første halvtimen... jaja.. nå skal hun sove hos farmor og farfar i natt så det blir kjekt for alle parter! Diamanda Galas.. hvordan fungerer det at du er 50% sykemeldt? Jobber du annenhver dag ?
mammas nurk Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 hei heg jobber også i barnehage på småbarnsavdeling. jeg ble sykemeldt i går, 100 % i 2 uker pga litt blod og ikke menssmerte, trøtt.. men hadde nok klart jobbet, men masse løft og slikt. ska te gynekolog snart, se om blir sykemeldt videre... er litt betryggende syns eg å ikke jobbe så mye i begynneslen syns eg?? !!!!
NR2Gutt-eller-jente? Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Jeg jobber også i barnehage og venter nr 2 i september. Men jeg har foreløpig ingen plager, så det går kjempe fint;) Er ikke trøtt en gang, og jeg som vanligvis er en "trøtt" person;)
Malin-mor Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Jobber på småbarnsavdeling og er nå i min 6. svangerskapsuke.Foreløpig går det bra men kjenner at jeg kvier meg for mye løfting og stress. Da jeg gikk med førstemann jobbet jeg helt frem til termin men da hadde man jo bare seg selv når en kom hjem og kunne slappe av.Da jeg gikk med nummer to var jeg sykemeldt fra 6. uke pga blødninger.Vi tok ingen sjanser siden jeg noen mnd. tidligere hadde MA. Har hatt tre MA etter andremann så man vil jo gjerne gjøre alt en kan og ta alle forholdsregler for at det skal gå bra.Tror ikke jeg klarer å jobbe helt frem denne gangen heller . Regner med at jeg kan få lagt ting mer til rette på jobben når jeg forteller at jeg er gravid, men vil vente litt til.Kanskje kan jeg bytte over til stor avdeling hvor det ikke er så mye løfting.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 vel, jeg begynner med 50 % til uka...har vært hjemme ons,tors og idag på egenmelding, fordi jeg skulle til legen idag...jeg sa jeg ville prøve 50 %, for jeg vet at jeg blir utrolig sløv av å være hjemme hver dag...men dersom det ikke fungerer blir det nok 100 %... jeg blir svimmel av å leke med datteren min hjemme, så det sier seg selv at det er slitsomt på jobb;-) uka som kommer skal jeg jobbe tirs og fre....og neste uke tirs,ons og fre...hadde vært ideelt med annenhver dag, men vi tilpasset det så det passer best med vikar.. dersom du føler at du trenger 100% lenger, bør du lytte til kroppen...det blir jo ofte lettere i 2.tri, og da kan man jobbe normalt igjen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå