Ella12 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Jeg reiser til Egypt om en uke. Da er jeg i uke 21. Hva bør jeg passe meg for der nede? Skal ha med våtservietter for å bruke før måltider og etter jeg har tatt på pengene, også vet jeg at jeg ikke skal spise salat eller drikke vannet der nede. Noen andre tips? Skal kjøpe slike strømper mot blodpropp som kan være greie å ha på på flyreisen. Takker for alle innspill
AdrenaLine Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Egypt har en helt annen bakteriekultur enn Norge. Jeg er ganske godt vant til å reise, men da jeg var der nede måtte jeg ta en Imodium per dag!!! Ganske ekstremt. Trengte en propp bak og Imodium fungerte som det.. Såvidt jeg kan se frarådes det å bruke Imodium når man er gravid så ta en telefon til legen din og hør om det finnes alternativer som er tryggere...
Nonsense Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 - Ta med antibak-våtservietter og bruk dem flittig. - Som du selv nevnte; hold deg unna salaten og drikk flaskevann. - Ikke kos med katter og rør rundt i jord (Da må du isåfall vaske hender grundig etterpå). - Ikke spis kjøtt som ikke er blitt grundig gjennomstekt (og som helst skal være fryst på forhånd også, men man trenger ikke bli helt panisk da). Forøvrig så var en venninne av meg gravid da vi var i Egypt i fjord, og det gikk helt fint. Eneste var at hun ikke kunne ta vaksine på forhånd som vi andre tok, men hun fikk noe alternativt. Du kan jo spørre legen eller vaksinasjonssenteret hos deg om det. God tur!
Vannmann35 Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Jeg hr vært i Sharm el Sheik i Egypt 2 ganger, og mannen min har vært der 3 ganger. Ingen av oss har noen gang blitt syke, og vi har spist all mulig mat. Alt i fra kebab til salat og is... Men det er jo mulig vi har godt imunforsvar - venninnen min sleit veldig med magen, men hun er superallergisk mot alt da.. Forskjell på folk... Er det Sharm el Sheik du skal til har de ellers masse flotte restauranter i verdensklasse, samt både Starbucks, McDonald's og Hard Rock cafe. Sjekk for øvrig http://sharmelsheik.no/ Mye nyttig info :-)
Mamma´n til lillemor Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har vært i Egypt 4 ganger, og ikke hatt noe problem. Sist gang var jeg i uke 5 nå før jul. Jeg er alltid forsiktig med håndvask og antibact, men var ekstra ekstra forsiktig nå, og det gikk fint. Ville ha satset på flytende antibact, for det er enklere å bruke overalt enn servietter som du da skal kaste etter bruk. Som sagt, ikke spis salat og drikk vann fra kran. Ellers ligger vi unna is også. Ellers har vi spist det meste. God tur.
Ella12 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger Tar med meg alle rådene i kofferten! Vi skal til Hurghada. Har vært der en gang før, og da fikk jeg mageproblemer den nest siste dagen. Reddet meg med at jeg hadde med imodium. Noen som vet om man kan bruke dette når man er gravid? Skal uansett ta en telefon til legen for å høre hva jeg bør og ikke bør gjøre/ha med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå