Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når det nærmer seg (er 33+4 i dag) så begynner plutselig de praktiske spørsmålene å komme. Nå har tiden kommet for å finne amme-bh... Har hørt at man bør ha amme-bh uten spiler. Noen som vet hvorfor?

Har vært å prøvd bh-er i alle de "vanlige" kjedebutikkene, men bh-er uten spiler gir jo så og si ingen støtte når man gjerne må opp i D-cup (eller mer hvis de er små i str.) for å ha litt ekstra plass oppi der... Bh-ene uten spiler fra Lindex osv. kan jeg bare glemme etter dagens shoppingforsøk. Bor i tillegg ikke i en så veldig stor by så utvalget av butikker er ikke kjempestort heller...

Noen som har noen gode råd og tips om hvor jeg kan få tak i "den perfekte amme-bh"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er bare for comforten sin del, har i alle fall ikke funnet gode argumenter for at man ikke skal ha amme-BH med spiler.

Jeg kjøpte et par fra Triumph og et par fra Lindex i forrige runde, og de fra Triumph gir som du sier nesten ikke støtte. De fra Lindex gir mer støtte, men hele brystpartiet er ett stykke, så den er litt upraktisk.

Det er ikke lett å finne den perfekte - jeg skal gi deg beskjed hvis jeg finner noe bedre - gjør gjerne det samme tilbake :)

Skrevet

Det er ikke lett å finne gode amme bher.

Jeg var tilog med i sepsial butikk og var villig til å betale hva det kostet,men de hadde for små cuper for meg.

Kjøpte meg en vanlig fin blonde bh på change i begynnelsen av svangerskapet og den var i str 75 j....

Den ble veeldig liten etterhvert,omtrent når jeg var så langt på vei som du er nå.

Fant faktisk en god amme bh på baby shop!

Den koster ca 500 kr,men det er den absolutt verdt!

Med tunge pupper har man ikke noe valg,man må jo bare ha spile bh!

Den jeg kjøpte er i str. 85 g eller h,så det finnes håp!!!!!

Den er sånn akkurat,så den kan bli litt liten når det kommer melk og man skal ha ammeinnlegg i og sånn,men da tenkte jeg å kansje gå opp en str over ryggen og heller sy den inn igjen.

De blir jo større over cupen når du går opp i str over ryggen.

Dette er ihvertfall det beste rådet jeg kan gi deg.

Lykke til;)

(Tror du kan bestille over nett også fra babyshop,hvis du ikke har butikk i nærheten av deg.)

Skrevet

Jeg har kjøpt mine på Cubus :) Er veldiog fornøyd, og de holder/støtter godt og var veldig behagelige å ha på. Veldig behagelig å ha på og kostet bare 169kr pr. stk. Til å anbefale.. Husker ikke merket på de, men de har i alle fall støtte rundt hele brystet og når du knepper opp for å amme så har du fortsatt tøy rundt brystet, slik at du ikke blir så "bar".. Det syntes i alle fall jeg var fint:)

Løp og kjøp ;)

Skrevet

Jeg har hørt at bher med spiler kan stoppe melka, derfor mange amme bher ikke har det ( hvis ikke jeg har hørt Heeelt feil)

Skrevet

Hmm, jeg fullamma jentungen til hu var over ett halvt år, ikke no problem med melka her, brukte kun bh med spiler. Syns de andre var forferdelig vonde, dessuten ble jo puppene helt rare i de. :P Kjøpte to på Cubus først som jeg var meget misfornøyd med.

Skrevet

Ja, kan bare være noe skrøn jeg har hørt :P

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg D-cup problematikken, men jeg kan jo nevne at jeg hadde tre ulike sist, og var mest fornøyd med Triumph sin. De har tre typer som kan bestilles over Internett: http://triumph.timarco.no/Lista3fb7496-f89f-4062-9123-fd33464c21da.aspx

De har gjerne en av typene på f.eks Lindex slik at du kan finne ut av størrelsen. Vet ikke om de hadde den hos deg?

Denne gangen har jeg også kjøpt en slags sports amme BH på Lindex som heter Abecitia og som jeg syns virker ok.

Skrevet

Takk for tips jenter :)

Synes å huske at det med spiler hadde noe med fare for brystbetennelse å gjøre, men klarte ikke finne ut av hvor jeg egentlig hadde fått det fra... Får satse på at det ikke har så mye å si... :)

Skal fortsette leitinga på nett, jeg. Så at både H&M og Sparkjøp hadde amme-bh'er med spiler så får prøve å bestille derfra og se hvordan de passer. Er jo ikke de dyreste så om de ikke passer så går jeg ihvertfall ikke konkurs på forsøket :) Så dessuten nå en reklame på høyresiden her... "Mamma Trend... spesialister på amme-undertøy".. Internett er en fin ting :)

Skrevet

Når jeg ammet etter sist svangerskap hadde jeg brystbetennelse 3 ganger på 2 mnd. Tenkte ikke over at dette kunne skyldes bhen (med spile) før en dame på helsestasjonen sa fra om dette. Ble bra når jeg skiftet bh type. Kan jo være tilfeldig, men jeg skal ikke ta sjansen denne gangen. For det var helt grusomt å ha brystbetennelse.

Skrevet

Jeg har kjøpt to stk på Lindex. Ikke deres eget merke, men et svensk merke som heter Swegmark. De er jeg SUPER fornøyd med! Er utrolig gode å ha på, og synes de støtter godt (har 90D). Er litt dyre, kr 299,- pr stk, men jeg sliter å finne behagelige bh'er til vanlig, så jeg ble veldig fornøyd etter å ha prøvd denne. De hadde også større enn D cup.

Prøvde forresten de som Lindex fører selv, og de føltes helt j...

Lykke til!

Skrevet

Leste forresten det siste innlegget ditt nå.. Jeg prøvde de på H&M, de synes jeg ikke var gode. Synes å huske jeg tok en stor str, men virket ikke særlig konfortable. Ville nok prøvd noen andre først!

Skrevet

På ammehjelpen.no - nettbutikk finner du mange typer og i alle str (og de er ganske stretchy) :) Jeg har prøvd Bravados (en testvinner) nå en stund, og den gir utrolig god støtte, men litt upraktisk til enkelte topper fordi den er laget med "sportsrygg" for mest mulig støtte. De har imidlertid andre også, men jeg har ikke fått prøvd dem. Håper du finner en som passer for deg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...