Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Natt til 13 januar kom snuppa i rakett fart gitt! Veide 3380 gram og var 47 cm stor! Så ei stor jente til å være født 3 uker for tidlig! Kom hjem i dag.. skal oppdatere fødselen etterhvert!
TullHøna Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Ååååå, gratulerer!!!! Så utrolig morsomt! Kjenner jeg blir bittelitt misunnelig... Hehe
Marianne83 Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 nå er jeg misunnelig altså!!! Gratulerer så mye! Håper du tar deg tid og ork til å skrive en liten fødselshistorie? Ble du satt i gang? Kos deg med lille prinsessen din, så kommer jeg etter om forhåpentligvis ikke altfor lenge! Klem
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk dere! Joda, en fødselshistorie skal jeg nok klare vettu! Historien begynner så smått på juleaften da jeg ble lagt inn med nyresteinsanfall og prematurerier... Videre har jeg gått ut og inn av sykehuset siden da med masse maserier og nyresmerter. Ble lagt inn natt til søndag den 11 januar med sterke maserier/modningsrier...dette fortsatte til rundt ett på dagen den 11 januar da alt plutselig stoppet opp... Da gikk min verden i knus, hadde jo forberedt meg på at nå skulle vesla endelig komme. Sykehuset ville ikke gjøre noe mer med meg, men bestemte at jeg kunne få være der til dagen etter for å snakke med overlegen! Etter en laaaaaaaaang samtale med han og MANGE tårer, ble jeg endelig satt i gang klokken 10.00 mandags morgen!! Maseriene begynte ikke før klokken 1700 på kvelden og jeg fikk nok en pille for å komme videre inn i fødsel! Da klokken ble 01.00 på kvelden/natten var det fortsatt ingen fødsel på gang og jeg og gubben la oss ned for å sove. Legger meg godt til rette i senga (så godt som det går ann i en sykehus-seng...hehe) og lukket øynene! Plutselig knepper det først en gang i magen, tror det er velsa som sparker og tenker ikke mer på det. Da knepper det fort og hardt 3 ganger til og jeg roper at jeg tisser på meg... hahaha... da går vannet gitt!! Og riene kommer og er super sterke!!!!!!!!!!!! Riene som kommer etter dette er helt sinnsykt vonde...vondere enn med 1.snuppa og jeg hyler og da mener jeg hyler etter lystgass... Jordmor sjekker etter åpning og hun sier at jeg kun har 3 cm... De kobler opp lystgassen og jeg puster for harde livet...men med ingen effekt.. (har iettertid fått beskjed om at riene var for harde til at jeg kunne ha fått noen effekt) og de ringer anestesi for Epidural siden jeg kun har 3 cm åpning og leeeeenge igjen til fødsel. Anestesi kommer og kobler meg opp og jeg får beskjed om å legge meg ned for å slappe av å la dette virke...Riene er fremdeles helt sinnsyke... Legger meg ned og kjenner at det kommer en ny rie..men med denne rien MÅ jeg bare trykke... Oi sier jordmor, og lurer på om jeg hadde en pressrie...Joda sier jeg..det var nok det... Så hadde jo virkelig bruk for epidural gitt...den ble koblet av og jeg presset i trekvarter og ut kom jenta! Fra vannavgang til ferdig fødsel gikk det akkurat 2 timer og 20 minutter..Gikk fra 3 cm åpning til full på litt over 1 time..Helt sinnsykt!!!!! Det var noe av det værste jeg har opplevd i hele mitt liv, men veldig gla det gikk såpass fort som det gjorde! Så nå har vi hatt noen fin fine dager på sykehuset og kom hjem i dag! Vi må vel treffes igjen snart..er jo ikke lenge før dere kommer ivegen heller! Lykke lykke lykke til!!!!
Marianne83 Skrevet 17. januar 2009 #6 Skrevet 17. januar 2009 takk Godt å være ferdig kan jeg tenke meg, så slitsomme siste uker som du må ha hatt! Er nyresten fremdeles vondere enn fødsel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå