line_n & sara Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 ja, legg de i en smurt ildfast form, ca 180-200 grader, og tiden kommer litt ann på hvor tykk den er, men vanligvis holder det med et kvarter. du ser når den er klar, for da deler fiskekjøttet seg etter skivene. feks press en gaffel oppå fisken og se etter!
Fru_Pigalopp Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 200 grader i ca 15 min. Kommer litt an på tykkelsen på de. De er ferding når de "skiver seg" når du pirker borti med en kniv.
It's all about me Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Jeg steker den bare i ovnen jeg. Evnen til å steke ting i stekepanne, å få det gjennomstekt men uten å brenn er jeg født uten. Jeg legger laksen i folie sammen med grønnsaker og steker på 225 c. Hvor lenge aner jeg ikke, ser det bare ann etterhvert.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Å ja, det er så godt og enkelt. Jeg pleier å putte det i folie, med smør, purreløk og krydre med salt og pepper. Steker det på 200 grader i en 20-25 min. (kommer an på tykkelsen på fisken).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå