ROFL Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Er i 5pp. og nå føler jeg tanta er på vei. IKM idag eller imorgen. Det er så utrolig frustrerende at vi ikke klarer å bli gravide. Nr1. satt ved første mulighet (ikke planlagt), så hvorfor er det så vanskelig nå? Jeg vet at 5 mnd ikke er spesielt lenge å prøve.. Hvordan i alle dager holder dere, som har prøvd i flere år, ut denne ventinga?? Jeg blir bare deprimert over hele greiene!
*Bambi + spire* Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Hei der:) Jeg skjønner din frustrasjon, vil ha spire NÅ! Jeg tror at grunnen til at vi blir så skuffet når det ikke skjer noe med engang er fordi vi forventer at det skal skje med engang. De fleste som begynner å prøve har vært klar for det en stund og man forventer liksom at spiren sitter på første forsøk. Som gyn sa til meg, IKKE stress og husk at man får sjelden fisk på første kastet. Du skal se at spiren sitter hos deg snart!!
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Vet du, det er ikke lett. Jeg har prøvd i 13 mnd, men er langt fra de som har prøvd lengst her inne! Jeg har sluttet med alle el tester, prøver å ikke kjenne etter el også. Lever helt som normalt, har sex når vi vil, men prøver likevel at det ikke skal være mindre enn annenhver dag. jeg har veldig ustabile sykluser, så det er umulig å regne ut når IKM er.. Men siden jeg egentlig ikke har el av meg selv, så har jeg ikke brukt så mye penger på tester, og utsetter hele tiden grav.test. Jeg blir jo ikke MER gravid bare fordi om jeg får vite det tidlig Men håpet, det ligger alltid i bakhodet...
21.april Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Vi har prøvd i 8 mnd nå (første satt med en gang) og for noen mnd siden hadde jeg det akkurat som deg, var kjempefrustrert. siden jeg har så ustabile sykluser og har testet negativt på el hos legen har jeg også gått over til å ha sex så ofte som mulig. Da slipper jeg iallefall å stresse med å treffe el om den skulle komme. Jeg har dreimot gått til innkjøp at en stormengde tester på billigtester slik at jeg kan teste når jeg vil, da unngår jeg å bygge opp noen forventninger og slipper å bli skuffet. Bare stå på. Spira sitter nok snart hos oss alle skal du se:)
Mammamø! Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg skjønner deg også veldig godt, har det på akkurat samme måte. Vi har nå tatt fatt på pp 8, og nr. 1 satt på første forsøk. Prøver å tenke at vi har jo klart det en gang, men jeg begynner også å miste motet, og tenker heller at vi kanskje hadde griseflaks den gangen jeg ble gravid. Jeg har så smått begynt litt utredning, jeg. Orker ikke holde på med denne berg og dalbanen i flere år hvis noe kanskje er i veien, som kan gjøres noe med. Har vært hos gynekolog og tatt innvendig UL, og nå har jeg sendt gubben til test av svømmerne, i tillegg til at jeg skal til akupunktur. Skal også prøve ClearBlue digital EL test denne måneden. Har prøvd billigstrimler før, men synes det var så slitsomt å tolke strekene.. Ellers gjør jeg mitt beste for å ikke stresse, har fokus på andre ting enn prøvingen. Det betyr at jeg prøver å la være å være her inne, men jeg må jo inn og titte litt innimellom. Vi har sex annenhver dag rundt EL uka, siden jeg har hatt uregelmessige sykluser. Hvis det ikke løaffer neste måned drar jeg til en privat klinikke og juger på meg at vi har prøvd 1 år, og fårtatt blodprøve og sjekket om egg-lederene er åpne. Hater å ha så lite kontroll! Men tror det er viktig å ha ro på at vi skal klare det. Det skal vi!
MathildeC Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Ja, vet hva du mener om å miste motet. Vi har en tulle på 1.5 år og har prøvd siden juni på nr 2. Vi brukte 10 mnd med førstemann, men hadde et vilt håp om at denne gangen skulle det gå såååå raskt.. Tenker også at det sikkert bare var flaks første gangen, og at mannen nå har så dårlige svømmere at det aldri vil skje igjen.. Men ville ellers bare si at går dere til en privat klinikk, trenger dere ikke juge på dere å ha prøvd lenger enn dere har gjort. Jeg gjorde i alle fall ikke det da vi var på klinikk Hausken i Haugesund etter å ha prøvd 8 mnd med jenta vår. De bryr seg jo ikke om det, de vil jo bare hjelpe til med graviditet. Vi fikk beskjed om å prøve prøverør, de mente vi ikke ville bli gravid selv - men ble altså gravid før det var gått 2 mnd etter det :-).
ROFL Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for trøstende svar. Jeg har også begynt å lure på om noe kan være galt med en av oss, men vi har jo klart det en gang før. Det skal da ikke være så vanskelig å få til når du ser på alle de unge og single som klarer det uten å ville ( kanskje ikke så snillt sagt).. Uff, jeg har en skikkelig dårlig dag idag!
Vårstjerna. Jente 3 år ,30 pp Skrevet 18. januar 2009 #8 Skrevet 18. januar 2009 Denne prøvingen er fryktelig slitsom. Klaffa på 8 forsøk første gang og nå går vi inn i 26 pp på nr to. Kan ikke fatte og begripe at dette skal være så f....... vanskelig. Har nå to kolleger som er gravide, så nå skal jeg gå å se på to voksende mager daglig. Gruer meg veldig til å gå på jobb. Skal til utreding i slutten av januar. Synes det er godt å komme inn her å se at det er flere som sliter. Vi får hjelpe hverandre med å holde motet oppe. lykke til alle sammen.
ROFL Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2009 Uff. Jeg tok faktisk(heldigvis( feil når det gjaldt TR, for her sitter jeg nå med to positive tester! Håper at det snart klaffer for deg også! Sender masse babystøv *+_+*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå