Gå til innhold

Gir dere drikke til en 5 mnd gammel baby ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mora mi maser hele tiden om at jeg burde gi ham noe å drikke.. Jeg mener at morsmelk metter OG slukker tørsten uten hjelp av ekstra drikke. Hva er rett her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er helt rett, men jeg ga gutten min litt vann når han var 5 mnd, men det var mest når han ikke ville roe seg eller ha pupp da..

Morsmelk slukker jo tørsten også, så gjør det du selv syns er riktig, og ikke bry deg så mye om hva mora di sier du bør :)

Skrevet

Blir bare så i tvil... Ga du på flaske el kopp ? Hvor mye ? Kokt? Han slurper jo i seg masse vann når han bader.. Akkurat som hen er skikkelig tørst.

Skrevet

Vi begynte å gi mini litt vann ved 5 mnd alder. Først noen skjeer med vann i noen dager også gikk vi over til flaske... bruk kokt vann den første tiden..i romteperatur...

Det gjorde vi for at han skulle bli vant med smaken av vann og ikke fordi han er tørst..morsmelka dekker tørstebehovet godt nok...iallefall nå på vinteren, noen gir litt ekstra vann på sommeren så de ikke skal bli "uttørka"

Skrevet

Du kan gi kaldt vann rett fra krana :) Helsesøster sa på 4mnd kontrollen at jeg godt kunne begynne å gå han litt vann for at han skulle bli vant ti ldet, men det var absolutt ikke nødvendig enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...