Gå til innhold

Er de små kresne?


-carina-

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kresne barn der ute?

 

Helene har likt det meste hun har fått smake. Noen middagsglass med fiskeretter har hun ikke likt, ellers har alt gått ned på høykant. Spiser alt hun får smake av vår mat også. Jeg håper hun kan fortsette å like det meste og at hun kan ha litt god innvirkning på storebror. Han likte alt mulig til han ble nesten 1,5 år, nå er han "superkresen". (Han liker nemlig alt han får servert i barnehagen av middag og grønnsaker, men hjemme vil han bare ha pølser, hvilket han selvfølgelig ikke får så ofte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er dei heldigvis ikkje så kresne, det meste går ned,

Men dei har hatt en periode no der ingen av dei har hatt så lyst på mat. Men sånn er det vl med oss alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet ja! Småen er helt ram på biter - han plukker ut ALT av biter i maten, til og med riskornene i risgrøten plukker han ut! Jeg var helt lik da jeg var liten, kunne ikke spise noe brød hvor man kjente kornene blandt annet. Så vi sliter med å jobbe i han maten, og blir som oftest til at vi gir han seksmnd. middagsglass/grøt etter middagen fordi han ikke får i seg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh;) sliter med det samme som pønemor og pøbelfant! Tulla er heilt gal når det kommer til biter i middagsglassene. Plukker ut alt og sitter bare og brekker seg og rister på hodet. Det har derfor endt med at vi gir henne samme mat som vi spiser. Men da er det ingen problem;) Store biter spiser hun uten problem! Kanskje hun bare er veldig selvstendig og nysgjerrig på hva vi spiser at hun heller vil ha det? Så lenge hun får i seg mat, så skal vi ikke klage;) Hun er ikke kresen i matveien.. Spiser fisk og kjøtt og pasta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig kresen her og.

Biter bare spytter han ut, så 8 mnd glassene må vi knuse med gaffelen, da går det meste ned. Middagen vi har vil han ikke ha.

Det lille han spiser av brød, vil han kun ha om det er smør og leverpostei på. Og det må være skorper eller brødskalk, ellers går det rett i golvet....

Tenk så lett det var den gang han bare fikk melk, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Lillemor er ikke kresen. Hun spiser alt - nesten for mye til tider :-) så vi har nesten motsatt problem. Hun spiser ikke middag på glass da, men vil ikke kalde hende kresen for det! Frem til hun ble nesten året har jeg laget mat til henen selv - most poteter, kjøtt, fisk og ulike grøntsaker. Nå spiser hun stort sett som oss skåret i små biter. Hun har spist både laks, torsk, svineribbe, andebryst, kalkun, kjøttdeig, pizza, pølser - ja til og med pinnekjøtt! Poteter vil hun ikke ha i biter - tror hun har vennet seg til at akkurat den smaken helst skal komme i most form gjerne tilsatt både melk og smør :-)

 

Storesøster var likedan og fortsatt er det veldig lite hun ikke spiser (hun er 5 år nå) - i alle fall av den maten vi vannligvis spiser herhjemme. Håper lillesøster blir likedan. Jeg var selv nok så kresen som barn og er det vel i grunnen fortsatt :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...