Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ho legen i går, tok urin prøve kl 9 ca, det var ikke første urin, hadde time hos legen halv to, så lurer jeg da på kan det skje noe med urinen når den står så lenge? har det noe å si liksom? for det viste seg nemlig at det er proteiner i urinen, hva betyr det? farlig? skal tilbake med urinprøve om en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de proteinene kommer ikke av at urinprøve står og venter.. det ville kommet uansett da..

protein i urinen betyr at nyrene, som har som oppgave å rense blodet og sørge for at proteinene holder seg i blodbanen, lekker litt. Av ulike grunner vil nyrene hos gravide kunne lekke litt, det er viktig at dette kontrolleres. Det er ikke noe man kan gjøre selv for å unngå det.

Blir det mye protein i urinen og man får andre symptomer som f.eks. høyt blodtrykk, hodepine, vann i kroppen kan det tyde på svangerskapsforgiftning. Men det trenger ikke være noe galt i det heletatt.

Skrevet

jeg hadde alle disse symptomene på slutten av svangerskapet med eldstemann, men det var ikke noe galt.. de fant vel ut etter hvert at det faktisk bare var kroppens reaksjon på at jeg snart skulle føde...

Skrevet

tusen takk for begge svar;) hvor lenge etter at de oppdaget proteiner i urinen din fødte du da 2barnsmor?

kan det bety at jeg føder før termin liksom? så det har alså ikke noe å si om urinen står 1 time eller 5 timer? men må den oppbevares på noen spess måte hvis den står lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...