Englebarna Anie&Othelia Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Jeg fikk resept i posten forleden dag fra legen. De hadde sendt urinprøven til dyrking, og jeg har urinveisinfeksjon (har ikke merket noe til det, annet enn at jeg er en del på do uten at jeg faktisk måtte tisse så mye). Jeg har fått utskrevet Furadantin 50mg. Noen som kjenner til dette? Er det ok å ta? Hva har dere fått?
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Hei Jeg har urinveisinfekjoner ganske ofte, og får Furadantin hver gang. Også nå når jeg er gravid. Helt trygt. Legen skriver ikke ut noe som kan gjøre skade.
Staark Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Jeg fikk selexid i forrige svangerskap. Har ikke sjekket det opp selv i felleskatalogen, men legen sa man kunne bruke det under graviditet. Jeg drakk mye appelsinjuice og mye vann når jeg følte en urinveisinfeksjon var på vei, i tillegg til å ta tranebærtabletter. (Det gjør jeg forresten når jeg ikke er gravid også, for å slippe å dra til legen,..) Etter neste tissepause, så kjenner du på kroppen om du føles bedre eller verre... (Jeg drakk max 1,5l appelsinjuice "verste" dagen, for å ikke overdrive)
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 fikk selexid på resept fra legen i går. Han sa at det var helt ufarlig både å ha urinveisinfeksjon tidlig i svangerskapet, og at man får en lengre kur enn normalt når man er gravid. Dette for å bli kvitt hver minste rest såvidt jeg forsto. Man er og mer utsatt for dette i svangerskapet. De sendte min prøve og til dyrking, og jeg må levere en ny 4 dager etter avsluttet kur, som de og skal dyrke.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg fikk resept på Selexid- funka bra her og en kur så var det borte.
Blidogfornøyd:) Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Jeg fikk Furadantin, og det gikk helt fint. Skulle ta kun 1 om dagen, siden jeg var gravid. Og skulle gjøre det i 8 dager. Vanligvis skal man ta flere om dagen.
Fint_Lite Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 jeg var i 16-17 årene ekstremt plaget med kronisk blærebetennelse. Fikk medisin av legen, det ble borte men skulle svært lite til før det kom tilbake. Ble aldri kvitt dette, helt til jeg ble tipset om tranebær kapsler fra helsekost. joda, kan jo førsøke tenkte jeg og angrer overhodet ikke. Blærekataren ble borte for godt =) Noe lege medisinene ikke klarte. For litt over ett år siden fikk jeg nye symptomer på blærekatar, da var det rett til helsekost for å kjøpe tranebær! Jeg sverger til tranebær og anbefaler andre å prøve det først og det har i alle fall hjulpet på de.
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Jeg fikk Selexid til en urinveisinfeksjon jeg ikke merket at jeg hadde men som legen fant på urinprøven.... Gikk på Selexid i 3 dager, og nå har jeg fått sopp i underlivet... (noe som jeg merker godt). Irriterende. Har hørt at man får lettere sopp etter antibiotika. Noen andre?
Staark Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 JA! Jeg får også sopp av antibiotika, visste det var noe jeg ikke kom på da jeg skrev det andre innlegget. Det er også en av grunnene til at jeg "medisinerer" meg selv med appelsinjuice og tranebærtabletter, da slipper jeg nemlig unna slike ekle bivirkninger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå