☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Måtte gå hjem fra jobben på mandag - var så uvel da, kvalm, svimmel, varm og så rar i kroppen - tok en graviditetstest selv om det var 6 dager før IKM - den var positiv!! Ringte legen og fikk time dagen etter - fikk bare konstatert at jeg var gravid og fikk sykmelding ut uka... Sitter her og føler meg som ett slakt - har ligget i sofaen hele uka og ikke orket så mye. Bare å gå ut i butikken og handle eller levere datteren min i barnehagen er jo ett ork... Er jo så svimmel, maten smaker ikke og jeg fryser som om jeg skulle ha vært naken på Nordpolen... skjønner ikke hvordan jeg skal greie å komme meg på jobb til uken?? Sjefen min ringte i stad for å høre hvordan det gikk med meg - myyyye bedre svarte jeg - jeg kommer på mandag! Akkurat da følte jeg meg bra og klar for det og gledet meg til å gå på jobb igjen - men så ligger jeg her nå da - føler meg heeeelt rævva igjen, fryser så innmari og har såååå vondt i brystene... Hva skal jeg gjøre?? Ringe legen og spørre om mer sykmelding? Eller presse meg på jobb på mandag og se hvordan det går? Hvis jeg blir sykmeldt hvordan si det til sjefen?? jeg var jo så positiv på telefonen i stad!!! Får sååååå dårlig samvittighet... Hva ville dere ha gjort? Er det noen her som ble sykmeldt så tidlig? Jeg er jo bare i 4 svangerskapsuke, altså 3 + 5 i dag... Håper noen kan svare meg... Klems
treningsberta Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Heihei - først og fremst gratulerer! Det blir vel spennende med en til i familien din:-) Jeg er førstegangs og kan ikke akkurat gi så mange råd, bare si hvordan jeg hadde det i begynnelsen av svangerskapet. Følte meg ikke bra - kvalm og svimmel hele tiden. Men når jeg dro på jobben ble det faktisk litt bedre (tenkte jeg skulle prøve en dag eller to), akkurat som om jeg klarte å tenke på noe annet. Var jo ikke 100% i form som jeg pleide, men det gikk allikevel bedre enn forventet. Fant ut at jeg faktisk ble verre og kastet opp mye oftere om jeg holdt meg hjemme og liksom "kjente etter" at jeg var dårlig, enn når jeg ble distrahert med andre ting. Nå er det jo ikke sikkert det er sånn for deg da, så ville vel sett det litt an. Det er vel ikke noe problem å forlenge sykemeldingen selv om du har sagt til sjefen at du kommer på mandag. Er jo bare å innrømme at du ikke er blitt noe særlig bedre, selv om du var litt bedre akkurat da du snakket med han sist...? Evt kan du jo prøve deg på jobb på mandagen og dra hjem hvis det ikke går? Hvis det er mulig i jobben din da. Det er vel også et alternativ å fortelle at du er gravid og at du trenger å ta det litt med ro - hvis du vil fortelle det så tidlig da. Kanskje ndu kan jobbe noe redusert en periode? God bedring!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Tusen takk for svar... Jeg ringte nettopp legen i stad for å høre om forlengelse av sykmelding til uka - for jeg er absolutt ikke i form, men legesekretæren sa at det fikk jeg ikke - dette kunne bare være "omgangssyke!!!" - og det å være kvalm, svimmel og uvel var helt normalt i ett svangerskap!! Jeg ble så satt ut... Hææææhhh??!!!?!?! Jeg kjenner jo om det er omgangssyke eller hormoner, dette er definitivt hormoner... Blir jo ikke bedre av dette til over helga??? Jeg kunne få ringe over mandag hvis det ikke er omgangssyke!! Så kan jo legen vurdere det... Hadde jo vært kjekt å kunne ordne opp i dag, ringt til sjefen osv... Blir jo bare verre og verre dette her jo... Sitter og griner til og med nå - full av hormoner som herjer i kroppen... Jeg var jo ikke sånn i forrige svangerskap... Så får se hva jeg gjør til mandag, går det bedre så går jeg på jobb, men jeg tviler... sånn som jeg er nå greier jeg jo ikke mye om dagene! Tusen takk for svar ihvertfall... Klems
treningsberta Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 hmm... hørtes rart ut. Man går jo ikke på jobb hvis man føler seg dårlig. Får håpe legen din er litt mer fair på mandag. Ikke bekymre deg for mye, det ordner seg nok:-) God helg!
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Hei jeg er nå 5+4 og er 50% sykemeldt men pga smerter i rygg og korsrygg... i følge legen min blir jeg nok ikke å gå tilbake til 100% stilling før etter permisjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå