Gjest Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Er dette nødvedig og ha i hus før babyen kommer?
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 etter min mening, ja... og det er ikke dumt å ha en eske med mme i krisetilfelle.. er ikke alltid ammingen går som en lek. og skjer det noe uforutsett, så er et kjempegreit og pumpe, og levere flasken til barnevakt/far.. det er SÆRLIG rett etter hjemreisen at ammeproblemene kan oppstå, det er uvant og nytt for deg og baby, og hvis du blir stressa av å ikke få det helt til, så påvirker det og. også har du kanskje vondt når ho ammer og ønsker en pumpepause og gi flaske for å hvile brystvortene? særlig i økedagene... så mitt råd er: pumpe, flasker OG mme i hus på forhånd.. Jeg kjørte med en supersulten 6 dager gammel illskrikende baby på bensinstasjonen 20min unna for å få kjøpt mme kl 03.30 på nattan.. det er IKKE kult.. jeg grina, ungen grina, og den kjøreturen på 20min var laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang.....ja de 20min hjem igjen og var lange..
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Kanskje dumt spørsmål, men hva er mme? Burde kanskje vite det...
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 MorsMelkErstatning du kjøper da NAN1 på butikken, den er holdbar i en halv evighet, for du trenger jo ikke åpne den før du evnt kanskje MÅ..
Punktum ;-) Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Nei. Du trenger ikke kjøpe dette på forhånd. Etter fødselen blir du liggende på sykehuset såpass lenge at du finner ut om amminga går greitt eller ikke. Skulle det DA vise seg å bli trøblete, kan du evt kjøpe inn pumpe, flasker og morsmelkerstatning. Om du handler inn på forhånd og det viser seg at amminga går som en lek, har du brukt masse penger til ingen nytte. Min førstefødte nekta å godta puppen, så vi kjøpte inn nødvendig utstyr etterhvert. Fikk forresten låne pumpe på sykehuset (St.Olav i Tr.heim) den første tida. Lykke til!
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 selvom ammingen går som en lek, er det kjempekjekt å kunne pumpe ut ett måltid om du må et ærend eller hva som helst slik at du kan overlate bebbis til noen andre, som far f.eks uten å stresse med at h*n er sikkert døds sulten nå
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 det er mange helsestasjoner som låner ut pumpe vist du trenger;)
Fire småtroll Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ville ventet med å kjøpe, men kanskje tatt en runde for å se hva som finnes og hva du kunne tenke deg, da er det lettere å evt sende far eller andre avgårde med handlelapp om du ikke orker selv etter fødselen... Går ammingen som en lek trenger du kanskje bare en enkel håndpumpe og noen få flasker for å kunne ta deg en luftetur av og til, men får du større problemer trenger du kanskje en elektrisk pumpe og mange flasker. Skulle du være så uheldig at det ikke fungerer i det hele tatt, trenger du ikke pumpe i det hele tatt, men morsmelkerstatning og en sterilisator i steden. Kjedelig å bruke masse penger på noe du kanskje ikke får behov for i det hele tatt. Men en flaske eller to og en kartong med ferdigblandet mme i hus kan være greit, det kan jo dukke opp noe uforutsett.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Takk for svar:-) Tror jeg venter litt og ser... Så får jeg sende mannen min avgårde hvis det skulle bli for galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå