flypapir Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har fått modningsakupunktur to ganger i uka de siste ukene, men i dag (på termin) har jeg fått igangsettelsesakupunktur. Er utrolig spent på om det har noen virkning og lurer på om noen her har erfaring med det?!
Heira☆ Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jepp, jeg fikk også dette. Men kan ikke akkurat si det funka på meg. Gikk 8 dager over terminen, så jeg tror ikke akupungturen hadde noe for seg. For meg i hvertfall.
flypapir Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Nei, det var det da.... Litt usikker på hvor stor tro jeg har på det jeg og. Vet at jeg ikke er ordentlig moden, men har likevel et håp om å ikke gå alt for lenge over tiden denne gangen...
3smånå Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Ja, jeg fikk det. Jeg må si at jeg alltid har vært veldig skeptisk til "alternativ medisin" deriblant akupunktur, men da jeg var 10 dager på overtid og hadde prøvd absolutt ALLE kjerringråd for at fødselen skulle starte uten at det så mye som kom en liten kynner en gang, så ringte jeg og fikk meg en time. Jeg var hos henne i to-tida tror jeg, og i syv-tiden samme kveld begynte riene, og to dager etterpå var verdens skjønneste jente ute:). Så jeg er sikker på at det hjalp min fødsel i gang. Lykke til!
~Roskva~ Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg fikk også modningsakupunktur - men min lille jente kom før vi rakk å begynne med igangsettingsakupunktur. Min fødsel gikk fort og greit, og JEG tror at modningsakupunkturen hadde noe å si der... Jordmora var mer skeptisk. Samtidig som jeg fikk akupunktur, hørte jeg på radioen om et forskninhsprosjekt de gjorde på et større sykehus et sted sørpå (SIA, kanskje?). Der hadde de sammenlignet fødselsforløpet hos fødende som hadde fått modningsakupunktur, mot forløpet hos fødende som ikke hadde fått det. Jeg mener å huske at de hadde 100 personer i hver gruppe. Resultatet ble at de som hadde fått akupunktur i snitt hadde tre eller fire timer kortere åpningsfase enn de som ikke hadde fått akupunktur. Jeg har dessverre ikke sett noen annen rapport fra dette prosjektet, så jeg er ikke helt sikker på validiteten av det.
flypapir Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2009 Ville vært perfekt om noe slik kunne skjedd her og!
flypapir Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2009 Validitet eller ikke, jeg sluker alt slikt rått for tiden! Hadde en lang fødsel sist, så det ville passet bra med et litt kortere fødselsforløp denne gange..
~Roskva~ Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Ja, jeg kommer garantert til å gå til akupunktur neste gang også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå