Gå til innhold

Har jeg lagt på meg litt vel mye tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 16 og fant ut på vekta i går at jeg har lagt på meg 5 kilo!

Er dette normalt tro?

Jeg er 168 cm og veide 58 før jeg ble gravid.

Jula må jo kanskje få litt av skylda kanskje men hvor mye legger man egentlig på seg i begynnelsen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det tror jeg ikke du skal bekymre deg over.

Hvis du er 168 høy og veide 58 kilo før du ble gravid er du jo veldig, veldig slank. Jeg vil tro du kanskje går i kategorien som er anbefalt å legge på seg endel mer enn de allminnelige 12 kiloene?

Skrevet

Det er vel ikke noe unormalt mye tror jeg.. Var sikkert noe sånt med meg og i uke 16.

Skrevet

Takk for svar til dere begge:-) Joda mener jeg leste et sted i starten av av.skapet at jeg skulle legge på meg mer enn 12 kilo,ettersom jeg veide så lite. Men jeg regnet jo med at de kiloene kom litt senere kan du si! Har prøvd å unngå å veie meg for mye og heller leve normalt når det gjelder matinntak og sånn. Men pga at jeg skal til legen neste uke tenkte jeg at jeg skulle sjekke vekta.

Takk for svar i hvertfall:-)

Skrevet

var meningen det sulle stå sv.skapet:-)

Skrevet

Hei du!

Jeg er i uke 24 å lagt på meg 10 kg, riktig nok ble jeg fort stor,men hørt det normalt å legge på seg mellom 10-20kg, mye av dette er jo bare vann. Så tror ikke du trenger å bekymre deg nei :-)

Mvh

Skrevet

Jeg la på meg 7 kilo de første ukene. Men nå har jeg ikke lagt på meg siden begynnelsen av desember... Trengte kanskje litt å gå på i starten...?! ;o)

Men nå begynner vekstfasen har jeg lest (er i uke 19) så nå gjelder det bare å holde fast, for nå kommer kiloene... :o)

Skrevet

Gjennomsnittlig legger man på seg 3,5kg de tre første mnd, deretter stabiliserer det seg frem til rundt uke 20. Men du må huske på at det varierer mye fra person til person. noen kaster opp, andre hovner opp og tar opp...noen trener, andre eier ikke energi til noe som helst, noen får tidlig mage, andre ikke..vekt bør ikke være noe man bekymrer seg for i et svangerskap, men jeg kjenner på meg at det er litt trist å gå opp i klesstørrelser, og at det blir begrensinger for hva man kan ha på seg, og hvor fresh man da føler seg.... Selv er jeg i uke 15 og har lagt på meg 4-5kg. Ta det m en klype salt!;) Det meste er nok vann..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...