Gå til innhold

Blir sannsynligvis keisersnitt på meg..:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på undersøkelse på sykehuset igår, for å sjekke str på bekkenet mitt og str på babyen i magen. Har ikke fått resultatet fra røntgenen, men jeg tror likevel vi har bestemt oss for at jeg skal ta keisersnitt uansett..

Etter samtale med både jordmor og overlegen som tok ultralyden på meg, fikk vi begge inntrykk av at det er så utrolig mye som skal klaffe og gå soom på skinner for at det skal bli en vellykka setefødsel, at vi tror det beste er at vi planlegger keisersnitt fra begynnelsen av.

Det var liksom som om de sa at om det og det skjer, må du ta keisersnittl ikevel, og om det og det skjer, må vi få deg inn på operasjonsstua i hui og hast og ta keisersnitt, og skjer DET, må vi ta keisersnitt..

Alt endte liksom i keisersnitt følte vi..hehe..

Tror dere det er sannsynlig at jeg vil få keisersnitt pga dette? de sa jo at de aldri ville tvinge noen til å føde en setebaby vaginalt, men at det var det de anbefalte. Og det var jo "litt gøy for oss jordmødre" å være med på en setefødsel. Gøy for DE ja.. Hva med meg/pasienten?;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sagt ifra dag 1 at hvis babyen sitter skal jeg ikke føde normalt. Min fastlege hadde ingen probleme med å søke sykehuset om dette. Jeg har hørt så mange historier om setefødsler som ender med skeive føtter, knekte skuldre og til slutt hastekeisersnitt. Da skal de heller få planlegge keisersnitt i god tid enn at jeg tar den sjansen.

Det er din kropp og din babye, så jeg syns man skal få bestemme litt selv også. Greit nok at en vaginal fødsel er det beste, men det sier de jo alltid.

Setefødsel går i familien min, men nå ligger hun med hode nede. Det er ikke festet, men håper det holder seg der.

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor stor babyen din ble målt til å være? Jeg skal på sjekk neste uke.

Skrevet

Hei fødeklare deg:)

Jeg har også sete baby,men har hatt en utrolig annerledes opplevelse på sykehuset enn deg tydeligvis!

Jeg var til ultralyd onsdag forrige uke og fikk konstantert sete leie,noe vi visste veldig godt selv...

Hodet under høyre ribben,rompa ned og bena rett ut til venstre side.

Det ble bestilt ct scan til dagen etter og jeg ble sendt hjem forvirret uten noe svar.

Ny time ca en uke etter til samtale med jordmor.

Her har det aldri blitt diskutert keisersnitt engang.

De spurte da jeg var til ultralyd,hva tenker du om fødselen?

Jeg svarte momentant(uten egentlig å vite selv at jeg hadde bestemt meg) at hvis alt lå tilrette for det villle jeg gjerne føde vaginalt.

(Det er jo uten tvil det beste for deg og baby,så lenge det er forsvarlig).

Jeg hadde en super positiv jordmor og det viste seg at jeg er som lagd for sete fødsler med tanke på bekken målet mitt.

Det ble målt til 13,5 og 11 var visst veldig bra:)

Ikke blir gutten stort større enn 3,5 kilo heller.

Jeg har lest om så mange bra sete fødsler og kjenner også flere som har hatt fine sete fødsler.

For meg er det skremmende med operasjon og tanke på tiden etter.

Har en venninne som fikk tvillinger med keisersnitt i fjor og hun kunne ikke reise seg opp av sengen selv på to uker!!!!

Sier ikke at dette skjer alle,men mange får problemer etter keisersnitt med mage og operasjonssår.

Sjansen er jo der for haste keisersnitt under sete fødsel,men sjansen er jo ikke stor.

Og de står jo klare hele tiden og alt blir nøye vurdert.

Jeg er redd for å være i dårlig form etter keisersnitt og få barseltiden ødelagt pga av dette.

Hvis fødselen går som den skal kan du jo være oppe å gå etter noen timer:)

Syns det er rart at de var så negative og mente det var så utrolig mye som skulle klaffe for å ha en vellykket sete fødsel!!!

Høres jo ut som de har skremt deg litt:(

Jeg har bare møtt på positive mennesker som har støttet oppunder valget mitt,og etter som jeg har forstått det så ØNSKER de virkelig at man skal føde vaginalt.

Kan jo skjønne det hvis bekken målet ditt er smalt og ungen er stor,men hvis ikke syns jeg dette er veldig merkelig.

Hvilket sykkehus skal du på og når har du termin?

Jeg skal på A-hus i lørenskog og har termin den 31/1.

Spennende å høre hva de sier når du skal tilbake til samtale da!!!

Lykke til:)

Skrevet

trur jeg hadde gått for ks jeg da. da er jo ting ordnet for at det skal bli rolig rundt deg og dere kan m større sannsynlighet få en god opplevelse...

Skrevet

Lene_86: babyen min ble målt til 3300-3400 ca :) Ingenting som sier at det stemmer 100%, men hun veier nok rundt tre kg iallefall, hehe:)

Babydrømmen: Jeg vet ikke om det kanskje er fordi beina til lillegullet mitt ligger med beina ned i lysken min at de var så "negative" til vaginal fødsel. For om begge beina kommer ut, i kryss, må jeg rett på operasjonsstua. Akkurat hvorfor husker jeg ikke men..

Ja, jeg tror virkelig KS er det riktige for meg, hvis ikke kommer jeg til å gå rundt å tenke "hva hvis", hele tiden fram til det skjer noe.. Hadde blitt gal til slutt!

Jeg vet at vaginal fødsel er det beste både for meg og barnet, men jeg står på mitt, hehe :)

har også hørt historier om kvinner som har tatt KS som har slitt i lang tid etter fødsel, men jeg har også hørt om de som er sprekere enn de som ahr født vaginalt, så jeg tør liksom ikke helt høre på alt;) Alt kan skje, og det er bare en sjanse en må ta rett og slett.. :) Ingen som vet hvordan det hadde blitt etter en vaginal fødsel for meg heller, så..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...