ifie Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hvordan og når sluttet dere? Var hos legen i dag, og hun mente jeg burde slutte så fort som mulig (er 10+4 i dag). Både pga sjalusien som kan oppså når bare babyen får puppen (hadde virkelig tenkt å slutte i god tid før babyen kommer da!) og fordi jeg må legge på meg under graviditeten og ammingen kan hindre det. Vi er nede i én "kosepupp" om dagen, så det er jo ikke noe stort prosjekt sikkert, men jeg gruer meg litt likevel, og går egentlig å håper at han plutselig en dag ikke vil ha mer pupp! Noen som har erfaringer å dele?
tvkrus Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jentungen ville bare ikke ha mer hu slutta på dagen fikk da om morran og kvelden hu var 15mnd.
ifie Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Hvor langt var du på vei da? Kunne det ha vært at melken begynte å få en annen smak?
Joikaboll@ Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Vi fortsatte med kosepuppen, men det ikke så mye næring i melka. Det var på denne måten jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Han la ikke på seg noe fra 3-4 mnd.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 jeg ammet frem til 1 mnd før nr 2 kom jeg. Er 18mnd mellom dem. Hadde mange tanker rundt hvordan jeg skulle gjøre det og bestemte meg til slutt for at jeg ville ta det litt som det kom bare. Forberedte meg på å tandem- amme osv. Men 1 mnd før nestemann kom sluttet hun av seg selv, var ALDRI noe problem med sjalusi, barn forstår mer enn man gir dem kreditt for. Tror det bare blir værre om man gjør mye ut av det. Eldstemann visste at det var babyen som trengte puppen nå. Hun spurte etter et par mnd om hun kunne smake, og det fikk hun lov til, men det var ikke særlig spennende mer gitt;) Råder deg til å følge dine egne følelser, du trenger ikke å slutte nå om du ikke føler det er rett. Men om du synes det er på tide å slutte nå uansett så burde du finne på noe koselig som dere kan gjøre når hun vanligvis får pupp. Siden du ammer såpass sjeldent går nok det veldig enkelt og greit:)lykke til, følg hjertet
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 må også bare legge til at det med at du ikke kommer til å legge på deg nok fordi du ammer er bare tull. Babyen tar det h*n trenger uansett, du må bare tenke på å spise nok og riktig. Det var en virkelig merkelig kommentar fra en lege hvertfall.
Kamomille Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Det er ikke noe problem å amme mens van er gravid. Denne legen er tydelivis ikke nok opplyst!! For det første er det altfor tidlig å tenke på sjalusi. Det er jo nesten 8 mnd til babyen kommer!!!!! Mye kan forandre seg på den tid i forhold til amming og den størsten Og dessuten er det jo nå bare snakk om 1 gang om dagen! For det andre så er det ikke noe problem men næringsopptak. Så lenge du spiser normalt, så vil babyen ta til deg det den trenger. Du trenger ialelfall ikke bekymre deg ennå. dersom du blir svært sliten og trøtt, kan du etterhvert vurdere å slutte å amme - iallefall når magen begynner å bli veldig stor. da kan det være fysisk og psykisk tyngre å amme. Selv ammet jeg fram til jeg var ca 5-6 mnd på vei. Snuppa slittet da av seg selv - ville ikke ha mer!
ifie Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Nå ble jeg litt betrygget og orker ikke stresse med det. Får heller føle meg fram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå