Gå til innhold

Dere som ammet da dere ble gravide..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan og når sluttet dere?

Var hos legen i dag, og hun mente jeg burde slutte så fort som mulig (er 10+4 i dag). Både pga sjalusien som kan oppså når bare babyen får puppen (hadde virkelig tenkt å slutte i god tid før babyen kommer da!) og fordi jeg må legge på meg under graviditeten og ammingen kan hindre det.

Vi er nede i én "kosepupp" om dagen, så det er jo ikke noe stort prosjekt sikkert, men jeg gruer meg litt likevel, og går egntlig å håper at han plutselig en dag ikke vil ha mer pupp!

Noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes nesten det var merkelig at legen anbefalte deg å slutte så tidlig... Tror ikke amming ville hindre at du legger på deg, er jo ikke så mye kalorier ammingen trekker egentlig.

Jeg ammet når jeg ble gravid med nr to. Ammet da morgen og kveld, og ofte en gang midt på dagen. Og da drakk han godt. Men etter noen mnd ville han ikke ha mer. Vet ikke om det var melken som begynte å smake annerledes (De sier det kan skje når man er gravid, at melken endrer seg) eller om han bare var lei, men det gikk fra fulle måltid den ene dagen, til fullstendig nekt neste dag.

Men dersom det bare er en gang om dagen, tror jeg ikke han vil reagere så veldig om du bare slutter med det, og enten gir han litt på flaske, eller litt lunken melk i et glass som en overgang, avhengig av hvor gammel han er.

Jeg hadde nok bare sett det ann litt til jeg. :)

Skrevet

Takk for fint svar, tredjemann på vei:) !

Det er bare kosen som gjør at vi fortsatt ammer litt. Er nok ikke så mye melk og skryte av lenger :) Men jeg har også hørt at melken kan begynne å smake anderledes når man er gravid, så det er det jeg venter litt på da :)

Jeg får vel bare kjenne litt på det og kjenne om jeg blir klar (det blir nok verre for meg enn han..)!

Takk igjen! :)

Skrevet

Jeg må bare si det rett ut: Tull og tøys at du bør slutte å amme allerede nå! At en lege kan finne på å si noe slikt med mindre hun har en medisinsk grunn til å be deg slutte å amme. Nei, send den legen på kurs hos Nasjonalt kompetansesenter for amming :) Det trenger hun så absolutt når hun kommer med slike råd.

Jeg ammer enda og er gravid i 15. uke, har ikke pplaner med å slutte med det første. Går opp i vekt gjør jeg også, som bare det.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg fortsatt å amme, og heller følge med at vekta går opp som den skal. Gjør den ikke det, får du vurdere om du skal fortsette.

Skrevet

Jeg ammet når jeg ble gravid med nr2.

ammet kunn kveld/natta...en kveld ville han ikke ha mere!!!!

han var da 19mnd og jeg var vel gravid i 4. mnd=)

Legen min sa at det er melken som forandrer seg for den er spesielt beregnet på barnet i magen og ikke den forrige babyen=)

Skrevet

Da jeg skulle ha nr 2 ammet jeg nr 1 til jeg var ca 3/4 mnd på vei. det var da "kosing" for det meste som med dere. Men det var og fordi jeg ville han skulle ha morsmelk den første tiden i barnehage. Det gikk over av seg selv, melka forandra smak, han var 17 mnd og vi snakka om at nå skulle puppene spare melk til baby i magen. Gikk så fint så! Mini her slutta på dagen, det var første tegn på at jeg var gravid faktisk. Han bare spytta puppen ut igjen. Æsj, den var ikke god mer. Da var han 15 mnd ca.

Ikke slutt å amme fordi legen sier det. Du fullammer jo ikke heller, så slitsomt for deg er det heller ikke. Kos dere så lenge dere vil!

Skrevet

Hei. Jeg ble gravid på ny da eldstemann bare var 3 mnd. Jeg fikk ingen anbefalig om å slutte å amme så tidlig og fullammet til han var ca 6 mnd. Han valgte selv å slutte da han var ni mnd. Jordmor anbefalte å slutte når j hadde ca 1 mnd igjen til termin av samme årsak som du fikk. At eldstemann kunne bli sjalu. Hvis jeg valgte å amme han videre skulle jeg bare sørge for at babyen fikk melk først så han fikk den maten han trengte. Så jeg synes vel personlig at du kanskje ikke burde stresse med det, men gjør det du synes passer deg og din rutine.

Lykke til : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...