Gjest Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 ...Hvor lang tid gikk det fra strippingen ble gjort til fødselen startet? Jeg skal strippes om en uke, men begynner å bli så utålmodig at jeg har lyst til å gjøre det NÅ!! *sukk*!
*toppris* Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 hos meg tok det bare noen dager:) og fødselen var kjapp! ringte til KK, sat at nå skjer det.. men de sa jeg skulle ta det med ro siden jeg var førstegangs, lgge meg ned og slappe av... Ringte jordmoren min og fikk flyttet timen min som jeg hadde senere på dagen, hun sjekket meg med en gang og da var det 6-7cm åpning;) rett opp på sykehuset..og fra jeg gikk inn døren på mottaket tok det 2,5h til han var ute:)
Pfff Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Fire dager. Men fødselen tok lang tid. Var førstegangsfødende. Fødte 11 dager over termin
Attekattenoa Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Med andremann tok det bare et snaut døgn fra stripping til han var ute (strippet meg 9 dager før termin), denne gangen har det ikke skjedd noe ennå men hun strippet meg hele 15 dager før termin så vil tro det er derfor.. Ble strippet på onsdag. Håper det hjelper på deg! Lykke til
Fire småtroll Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Hos meg gikk det 1,5 døgn fra jeg ble strippet til ungen var ute. Men jeg fikk også riestimulerende akupupunktur, et døgn etter strippinga tok de vannet og ytterligere 5 timer senere fikk jeg riestimulerende drypp. Så jeg fikk litt mer hjelp enn bare strippingen.. Ubehagelig å bli strippet, men ikke direkte vondt. Jeg var helt moden og hadde allerede 2-3cm åpning da jeg ble strippet, vet ikke om det har noe å si for hvor vondt det gjør.
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Er blitt strippet i dag, vondt, men helt greit. Håper at det skjer noe i løpet av natta, er 11 dager over tiden... Skjer det ikke noe i løpet av helgen skal jeg inn på nytt på mandag... Hvorfor er det flere som blir strippet uker/dager før termin??
Fire småtroll Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ble strippet og hjulpet i gang 3 uker før termin fordi jeg ventet stort barn, var estimert til 5-5,5kilo til termin, kom heldigvis tre uker før og veide bare 4858g..
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ringte jordmor i dag og spurte om vi kunne prøve stripping i dag og fikk JA! Dermed har jeg gjort det. Har vært mye kynnere og korsryggsmerter så håper noe skjer. Men om ungen ikke er klar så kommer den ikke enda, sa jordmor. Livmorhalsen var myk, moden og med 2 cm åpning så kanskje jeg har flaks.... Jeg spurte om stripping selv om jeg har termin i neste uke. Jeg er bare så himla lei. Dessuten sliten, for jeg har så mye legg kramper som gjør det umulig å sove visse netter. Er han/hun klar så kommer fødselen i gang. Hvis ikke må jeg bare smøre meg med tålmodighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå