Gå til innhold

hva med unge fedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min samboer flyttet inn til meg når han var 15, vi lagde barn når han var 17 (planlagt) å venter nå nesteman 3 år etter alså er han 20 (også planlagt) vi har alså bodd sammen 5 år, jeg har fagbrev, han får fagbrev til sommeren. 3 åringen er i barnehage. begge har full jobb. vi har bil å kjøper hus til sommeren. har også reist mye å hatt ungdomstid fordet!

alså alder har ingen betyding!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo veldig forskjellig. Mitt første barn fikk jeg med en som var 20 og for ham var det for tidlig. Så han stakk.

Så tror ikke det er noe fasit svar på når man er klar for et så stort steg.

Hvor gammel var du?

Skrevet

Får tro at den unge far har lært såpass at han kan hjelpe poden med norskleksene den dagen det blir behov for det. Geografien går nok greit, med tanke på all reisingen...

Skrevet

Betydning i forhold til omsorgsevne? Klart det har. De færreste syttenåringer er optimalt egnede til å oppdra barn. Fordi de selv er barn.

Skrevet

Nei, alder er bare et tall.. hva er din alder forresten?

Men, ville du reagert på om din 15 åring, Jente/gutt, flyttet inn med noen i et fast forhold? Under den sexuelle lavalder også.

Jeg ville sagt nei til mitt barn. Det har ikke noe med at jeg er dømmende, men noe kan man vente med endel år!

Haster ikke å bli voksen. Ansvar og forpliktelser kommer tidlig nok.

Jeg flyttet selv inn med min eks da jeg var 17 år og fikk barn som 21 åring. Nr to kom da jeg var 25.. angrer overhodet ikke. Men hadde kanskje tenkt meg om to ganger om vi var riktig for hverandre dersom jeg hadde hatt litt erfaring.

Hadde konflikter med min mor, og å flytte inn til kjæresten var eneste løsning der og da.

Ønsker at mine barn ikke skal få samme grunn til å flytte ut og vil gjerne de skal nyte livet litt før de forplikter seg, men det er mine tanker.

Skrevet

nei hadde selv ikke godtatt at min sønn/datter flyttet inn til kjæresten som 15-åring nei

Skrevet

Det er flott at det går så bra med dere, men det at alderen ikke har noen betydning er jo egentlig bare tull å si. Selvfølgelig er en gjennomsnittlig 27-årig bedre rustet til å ta vare på et barn enn en gjennomsnittlig 17-åring. Det har med modenhet å gjøre og modenhet kommer for de aller fleste med alderen.

Skrevet

Jeg hadde heller ønska at sønnen eller dattern min hadde flytta sammen med en h*n var glad i som 15 åring enn at h*n farta rundt og festa og fylla, og kanskje brukte stoff. Det gjelder å se ann hvert barn. Jeg hadde heller støtta det og hjolpet til, om det var det de ønska enn å sette meg på bakbeina og i dems øyne være en heks som ikke lenger ble inkludert i livet deres. Om barnet ditt har funnet en å være glad i som 15 åring så skal man vel være glad for det. Er ikke alle som må innom fylla hver helg for å ha hatt en fin ungdomstid. eller for å bli en ansvarlig voksen.

Skrevet

haha ser mye likhetstrekk med menn på 17 og 27 like umodne begge så ikke kom med den

Skrevet

Jeg tror alder har mye å si når det gjelder noen mennesker og ikke noe særlig å si når det gjelder andre mennesker..

jeg fikk barn da jeg akkurat var fyllt 18.

da var jeg alene for han jeg var sammen med stakk noen uker før fødselen, han var for umoden for alderen.. han var som en 14 åring selv om han var 19 da han ble far..

da barnet var 7 mnd gammelt hadde jeg funnet meg en ny kjæreste, han var da 20 år gammel.. og han var veldig moden for alderen.. han byttet bil fra en ungdoms bil til en familiebil nesten med en gang, så vi fikk bedre plass og en mer praktisk bil.. han tok seg av barnet mitt som det var hans eget..

og vi er enda sammen og nå er barnet over 2 år gammelt..

har også venninner som er 23 år og oppfører seg som 16 åringer og ikke kommer til å modnes med det første.. og kjenner jenter som er 16 og oppfører seg mye mer voksent enn mange av venninnene mine.

så om alder har noe og si kommer ann på personen..

Skrevet

Barn føder barn......barn oppdrar barn.....TRAGISK OG TRIST

Skrevet

Jeg sier heller ung mor enn ung far. Det er lettere for de unge fedrene å stikke fra ansvaret. Det som er så rart er at det virker som at det er mer akseptert (blant folk) at de gjør det også. Det er iallefall min erfaring. "Han er jo så ung" sier de. Når det kommer til veldig unge fedre har så absolutt alder en betydning. Vi damer blir fortere modne, så for mammaer har ikke alder så stor betydning. Det er min mening.

Skrevet

Pappa var 18 da han ble far,han måtte i rettsak for å få bekrefta om han var pappaen.

Han nekta å ha noe kontakt med barnet,han var alt for ung til å bli pappa..

Skrevet

Jeg vil overhode ikke oppfordre mine barn til å drikke og feste. Og hvem sier at et fast forhold kan hindre det?

Mange par, unge eller litt eldre, MED små barn, vet å ta seg en fest når det skulle passe og ikke!

Du anonym på toppen, har nok være heldige og er fornuftige, men dere er unge ennå og ingen vet hva fremtiden bringer. Blir sjelden som man har planlagt alt her i livet.

Å være heks er ikke mitt mål, men når du er under 18 år, er du ikke myndig og trenger å ha noen til å hjelpe deg og gi deg råd i livet.

Jeg ville ikke gitt samme råd som deg, og står for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...