Gå til innhold

Hvordan vet jeg at alt er OK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter kvalen forsvant i uke 9 (den kom ca i uke 7), har jeg vært bekymret for at ting ikke er ok der inne. Var på UL 6+4, og da banket hjertet. Men, hvordan vet man egentlig at alt er i orden?

Jeg er over 10 uker på vei, og ville jo egentlig begynne å si det til familien snart. Men, jeg aner jo ikke om alt er bra der inne :S Derfor lurer jeg på om jeg skal på en tidlig UL mellom uke 12 og 13. For å være sikker.. Noen andre som sitter litt med dette spørsmålet?

Heldigvis har jeg igjen noen sympt.

Som tretthet , dårlig matlyst og synlige blodårer på puppene. Men synes det er rart kvalmen forsvant like fort som den kom...

Jeg krysser alt jeg kan for at vår lille spire vokser og vokser:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mange av oss her inne som går og lurer på det samme, og svaret er vel at alt er normalt og ingenting er normalt. Noen har masse symptomer, noe har noen som kommer og går og noen kjenner ingen ting før et stykke ut i 2. tri... Eneste måten å få svar på er en ul eller evt å ta HcG prøve med 48 timers mellomrom for å se om HcG stiger som den skal. Jeg hadde tatt en ul om en uke eller to, da er det jo forhåpentligvis masse å se der inne. Jeg tok en tidlig forrige uke (uke 6) og vet ikke helt om jeg angrer på det eller ikke for fikk ikke helt det svaret jeg hadde håpet på og har nå gått rundt i en uke for å vente på svar på blodprøver. Om det viser seg at det ER noe galt så er det jo bra jeg får vite det tidlig, men om alt er ok så har jeg jo bekymra meg for ingen ting! Men man bekymrer seg vel uansett.

Jeg visste ikke engang at det var noe som het MA før jeg kom inn hit jeg. Trodde at enten så var alt ok eller så fikk man en SA... Men tanken på at man kan gå i mange uker og tro at alt er ok for så å få vite at den lille har slutta å vokse for mange uker siden, det må jo være helt forferdelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...