La vita è bella <3 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Omtrent hver kveld siden begynnelsen av desember har snuppa (nå snart 5 mnd) våknet 3 timer etter leggetid - lys våken. Det er ikke det at hun ikke vil sove, hun er bare ikke trøtt. Prater og styrer. Lenge var hun våken i 3 timer før hun ble trøtt igjen, nå er vi nede i 1,5 timer før hun sovner igjen. Det er forsåvidt greit, for hun legges 20, våkner 23 og sovner mellom 24 og 01. Så lenge jeg er forberedt på dette (sovet meg opp litt) så går det greit. Men nå er det blitt enda verre. Hun våkner etter ca 2 timer igjen (rundt 3) og styrer i 3 timer igjen! Dette er lettere å ignorere siden jeg har sovet litt da og er ekstra trøtt, men jeg sover ikke godt! Vi hadde perfekte netter (dvs våknet hver tredje time for mat, men sovnet igjen) før hun begynte sånn her.. Vi har ikke endret så mye på rutinene på dagtid, bortsett fra at hun tåler lengre våkenperioder nå. Her er dagen sånn omtrent Står opp, våken 2 timer Formiddagshvil ca 3 timer Våken ca 3 timer Ettermiddagshvil 1/2 - 1 time Våken ca 3 timer Kveld rundt 20 Vi har begynt som smått med grøt på kvelden uten at det har hatt noen innvirkning på søvnen. Hva i all verden skal jeg gjøre?? Jeg får jo ikke 3 timer sammenhengende engang! Noen som har vært borti alternative metoder eller har andre tips å komme med? Jeg håper det er mørketida om er problemet og at ting ordner seg av seg selv nå når lyset er på vei tilbake, men hva hvis det ikke gjør det..?
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har d på samme måte. Endte opp med at jeg tok ham opp i sega å lot han ligge der hele natten . Han sover godt da. Gjorde dette i et desperat forsøk på nattesøvn men anbefaler det ikke da vi skal prøve og venne han av med det denne helga. Huff.....
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Min gutt ble urolig når vi begynte med grøt. Gikk over da, og det var ikke så ille som du forteller. Hva med å prøve kamille te i kveldsgrøten og hvis hun får flaske på natten, i nattflaska. Min gutt sov bedre med kamille te. Er verdt å prøve, ikke skadelig på noe måte, bare masse bra helseeffekter.
Grateful mom Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har ei venninne med ei datter som plutselig begynte å sove 3 timer sammenhengende på dagen, og da begynte også nattesøvnen å bli dårligere, så de måtte kutte det ut, dvs vekke henne etter halvannen til 2 timer. Nå sover hun natten gjennom igjen. Evt kan du prøve å dele den lange luren opp i 2 hvis hun har behov for mer søvn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå