Gå til innhold

Tinte morsmelk i gårkveld...ang lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lot det stå å tine i kjøleskap natten over, skal til å ordne med ei flaske nå...men den lukter da sånn tran?! Det rett og slett stinker tran av melka. Det skal da vel ikke være sånn?

Fersk morsmelk har i alle fall aldri lukta tran. Må jeg kaste hele flaska eller? Litt synd, for den er helt full...250 ml dyrebar morsmelk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter tran av min morsmelk også som er tint! Har gitt han den fordi, tror det er normal lukt..?

Skrevet

Kanskje det skal være sånn da? Rart egentlig:)

Skrevet

Noen fler som har erfaring?

Skrevet

Jepp, tranlukt her også. Spesielt i starten da melka var fet og god... Ikke noe farlig. Noen babyer regarer på smaken da, får håpe din ikke er av de :-)

Skrevet

Leste dette på ammehjelpen.no :

"Såpe-/harsk smak/lukt på morsmelken

Vanligvis har morsmelk en mild søtaktig lukt. Noen foreldre finner imidlertid at melk som er pumpet og fryst eller kjølet får en bismak. Dette skjer fordi enzymene (lipase) i morsmelken her såpass sterke at fordøyelsesprosessen (som ellers skjer i barnets mage når det dier) bryter ned fettstoffene i melken raskt. Ofte bryr ikke barnet seg om bismaken, mens andre nekter å drikke den".

Så dette er nok en helt vanlig problemstilling og jeg tror ikke man trenger å tømme ut dyrebar morsmelk så lenge ikke ungen nekter å drikke den da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...