Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilket kjønn har du på små trolla dine, privat spørsmål men lurer på om det er stor skjangse for at dette blir gutt denne gangen siden jeg har 2 gutter fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer selv om det ikke var til meg jeg, frekk som jeg er ;-) Er faktisk blitt ført statestikker over dette og i følge dem er det ca 75% sjangse til å få det du har fra før når du har to av samme kjønn, så er størst sjangse for at du får en til gutt. Mener det var 55-60% sjangse sånn ca for å få det samme som du har fra før når du har ett barn, så er det altså 75% om du har to av samme kjønn, men så, av en eller annen rar grunn er det ganske 50-50 igjen for fjerde barnet selv om du har tre av samme kjønn.

Skrevet

takker, jeg blir glasd hvis dette er en gutt så lenge barnet er friskt men det hadde jo vært gøy med jente siden dette BLIR siste gangen jeg skal ha barn.

er din siste et uplanlagt bonus barn?

Skrevet

Jepp. Skulle ikke ha mer enn 3 vi, men slik blir det visst ikke ;-)

Skrevet

vi skulle bare ha 2

hehe slik kan det gå

fin bonus da

Skrevet

Hei :)

Jeg har tre gutter på 13, 9 og 4 år. Den som skulle blitt nr 4 var også en gutt, han mistet vi. Så kom prinsessa vår som er 2 år nå :)

Den som er i magen vet vi ikke ennå, er i uke 11 bare. har ingen magefølelse heller. Svigermor tror det er en gutt ;)

Er nok størs sjanse for en gutt, men samtidig sier flere at jo eldre mannen blir, jo større sjanse er det for jente.. sikkert bare tull.

Har sjekket det kinesiske kartet, utrolig nok stemmer det på alle mine små og min søsters barn. Dersom det gjør det denne gang, blir det en jente. Spennende, gøy å gå å lure.

Uansett hvem den lille blir, er det jo helt utrolig at h*n har valgt å komme til akkurat den du er.. Et hvert barn er unikt, og jeg må si jeg fryder meg like mye over forskjellen på sønnene mine som på lillemor. Er veldig takknemlig for at akkurat mine barn er hos meg og gleder meg til å se dem bli voksne. snufs, sentimentale hjørnet i dag ;)

Skrevet

jeg har 2 gutter selv, dette var bare et bonusbarn men velkommen alikavell ;)

det stemmer ikke med meg å kinesiske kartet da skulle jeg hatt jenter men blir nok like glad i denne som de andre 2,

er det gutt blir det en utfordring med navn siden jeg ikke liker noen andre gutte navn en de to min har nå men skal nok se at det blir et navn på han alikavell.

blir det jente er ikke noe problem.

vi får vente å se:)

menhvordan har dere plass til alle småtrolla i bilen ,når dere skal på ferier å ikke snakke om rom til alle sammen?

Skrevet

Vi har en 8 seters Caravelle, og det er jeg glad for nå ;-)

Nå har vi "bare" 3 soverom, men vi skal bygge hus og da tenkte vi å ha 5 soverom slik at alle barna får hvert sitt.

Skrevet

vi har egentlig et enormt stor hus men det å ha penger til å pusse opp dette er ikke bare bare.

vi har jo en familiebil så det blir nok plass.

er vant til å baretenke at me er 4 så jeg må nok bare venne meg til at det kommer en til som skal ha plass men skal nok klare det er bare så uvant

Skrevet

Vi har en carawelle vi også. Unik lasteplass og får med "alt" på ferie..

Huset vårt holder vi for øyeblikket på å bygge ut. Har ventet på positivt svar fra kommunen i over to år (kultur minne) men nå gikk det med ny arkitekt. Så til jul har vi kanskje nok soverom ;)

Våre barn er vant til å dele på plassen og har utrolig lite konflikter. Han på 4 år har ikke lyst på eget rom, vil dele med storebror slik at han kan passe på om natta.

Mens storebror gleder seg til eget rom, selvfølgelig. Kanskje vi legger minstemor og han på 4 sammen en stund, de føler seg nok tryggere sånn.

Selvfølgelig er det mer styr når vi er på besøk osv. Mye å dra på, men det blir man jo vant til. Enkleste er å fylle vårt eget hus, vi er jo mange uansett.

Foreldre reagerer på at mine får ha overnattingsgjester, vi har jo så mange å passe på fra før. Men det er ikke mer styr enn å ha bare våre, synes jeg. Med en ekstra leker de jo fint og underholder hverandre.

Skrevet

Kan jeg spørre deg om noe. Merket du egentlig noe forskjell på det når du var gravid med jenta i forhold til guttene?

Skrevet

enn blir jo vant til det å tenke praktiske løsninger, er bare litt over fire uker på vei men tenke allerede på hvordan det blir å reise til bergen,me har en hytte der på en øy, og hvordan ting skal løses osv det er bare slik jeg er så dette skal nok gå bra.

er liksom vant tild et vi har nå en på 4 og 6 de klarer seg jo masse selv så det blir rart å ha en som blir meir avhening av oss nå men samtidig veit jeg at det blir kos å dielig og siden den blir minst kommer den til å bli ksa ihjel av alle i familien tanter og onkler osv.

har bare en vanlig toyota ser ikke helt hvordan vi skal klare det neste eår på tysnes med klær i en uke til alle tre + en vogn men det skal nok gå.

Skrevet

Hm. Det eneste jeg virkelig la merke til, var at jeg ikke hadde vann i kroppen med jenta. Magen var stooor, men resten av kroppen var ikke "bollete" slik jeg var med guttene.. Da så jeg liksom mer rund og god ut (har hørt det pleier å være omvendt..) Ingen trodde hun var gutt, selv om jeg hadde sett det. Syntes jeg hadde spiss guttemage. Veldig allergisk for pollen i hele sv.skapet. Det har pleid å bli bedre når jeg er gravid.

Var ikke så lysten på fet, salt mat, glad i salat og kylling.

Ellers var det ganske likt. Aldri vært kvalm i, kun litt "bilsyk" et par uker med noen av dem. Lite plager. Føler meg heldig, sikkert derfor vi kan ha så mange. Greit å gå gravid, minus siste måned da ;) pleier å gå ganske mye på overtid.

Skrevet

-skiboks er en fin løsning. Mange av våre venner bruker det. Stapper inn klær.

Heldig som har hytte, da kan man feriere uten for mye kostnader og alle koser seg.

Du får nok mye hjelp fra storesøsken. De kommer nok til å synes det er gøy å passe minsten når de kan trille og hjelpe til :)

Skrevet

- ingen trodde hun var jente, mener jeg selvfølgelig..

Skrevet

med minstemann så la jeg på meg lite, hadde liten mage egentlig, men var kvalm 6 mnd, det var jeg ikke med 1 mann så alle trudde me fikk jente den gangen,så når vi sendte mld om at vi hadde fått en stor gutt på 4,6 kg så var det ingen som trudde på oss, vi trudde det ikke selv heler, vi diskuterte 2 jente navn under fødtslen så det var et stort sjokk men en deilig pudding er kjempe hærlig gutt på 4 år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...