Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Har mammaperm helt frem 22. mars har ikke fått bhg plass så har bestemt meg for å være hjemme med snuppa mi til hun får bhg plass. Har vært i kontakt med nav og forklart situasjonen. Dama i skranken sa at jeg kunne søke OS og div og måtte registrere meg som arbeidssøker ellers så får ikke jeg noe penger fra nav.Jeg er ikke arbeidsledig har en jobb som jeg skal tilbake til når snuppa mi får bhg plass .Er det noen sånn har gjort det slik? ell er det jeg som har misforstått? ikke lett å vite når man ikke kan systemet.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 1. sørg for å få permisjon fra jobben (ulønnet selvsagt) slik at du kan komme tilbake dit når du får barnepass. 2. Søk OS. Nei, du skal ikke behøve å melde deg arb.ledig hvis du velger å ta ulønnet permisjon.Det stilles ingen krav til aktivitet ved utbetaling av OS de tre første årene fra fødsel.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Du må nok omformulere deg litt. Si til NAV at du SKAL tilbake til jobb 23.mars. Og at du trenger hjelp til å skaffe bhg-plass. Da kan det jo hende at de klarer å ordne en plass, og da må du jobbe, men det er vel OK? Eller, hvis de ikke klarer å skaffe en plass, har du i hvert fall spilt på lag med NAV og arbeidslinjen. Da kan du forente at de støtter deg med penger i form av OS eller annet. Du trenger selvsagt IKKE ta noen dagmamma som jobber svart. Det har du ikke engang lov til. Om NAV skaffer en hvit dagmamma, kan du jo vurdere det.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Meget mulig at hun over har rett. At det (fremdeles) ikke stilles noe krav til aktivitet for å få OS de første tre årene fra fødsel. Slik var det i hvert fall før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå