Gå til innhold

tungpustet...


tiriltulla

Anbefalte innlegg

Er blitt skikkelig tungpustet nå siste tre dagene...våknet i natt med vondt på høyre side i ryggen bak brystet.. Blir redd. noen som har kjent noe lignende? kjentes nesten ut som tarmkramper man får rett før diare...og hadde litt diare i natt..men det kjentes jo ut som det satt ved lungen...kan tarmene bli presset så langt opp? Håper noen vet svar.....Tok urinprøve på onsdag og legen sa det var pluss en på hemoglomider? vet ikke helt om det var det men hørtes ut som det var det hun sa,,,,hva er det isåfall? har hatt pluss en på sukker før..men var heldigvis ikke det nå :-) tror jeg...er i uke 32 nå. Fortsatt litt forvirrende det der for leger og jordmødre sier jeg er 31 uker....men her inne er man altså i sin 32'ende uke :-) når man er 31.1 osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hemoglobin er blod, røde blodlegemer.

Jeg blir også lett tungpustet. Tror det er vanlig, det blir jo dårligere plass til alt inni oss jo større baby vokser seg. tarmene og andre innvoller blir jo presset utover, noe legger seg jo under lungene og presser de litt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia

Jeg er gravid med nr 3. Sliter også med tungpusthet. Noe som gjør at jeg strammer musklene i rygg, som igjen blir vonde. grunnen til tungpusten skyldes at livmoren presser mot lungene. Om det er det du feiler vet jeg jo ikke, men jeg synts du skulle prate med legen om dette. Jeg vet hva som feiler meg fordi jeg tok kontakt med legevakten, som mistenkte blodpropp i lungene, eller lundebetennelse. Blei litt skremt kan du si, blei innlagt i hu og hast på sykehus, men heldigvis er det bare livmoren som presser. Så det jeg gjør når jeg blir tungpusten er

1. bøyer ryggen bakover, slik at lungene får større plass,

2. konsentrer meg om å puste med magen, jeg ser for meg et tre som henger på hodet og at jeg drar ogsygenen helt ut til de bitte små greinene. og hører bare på at jeg puster, teknikken var litt vanskelig til å begynne med.

3. virker ikke de to første tar jeg en paracet slik at jeg kan slappe av, tungpusten blir verre jo mer jeg stresser og får følelsen av å ikke få puste.

Håper dette hjelper deg, men jeg anbefaler deg å ta dette opp med legen din (fastlege, som kjenner deg) slik at du får vite hva det er, det hjelper også å vite at det ikke er noe farlig.

 

danjoh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Tusen takk for svar :-) Tror og håper det er tarmene og livmoren. Er ikke plaget på dagtid og tidlig kveld,men sent på kveld og natt.. har magesyre langt opp i halsen i tilegg så kan være det som gir smerter også? Tok tablett mot sure oppstøt og synes noe av smertene forsvant... Er også utrolig anspent....så i går fikk jeg samboern til å massere ...og det lettet litt....

Skal ta det opp med legen min på mandag. Ha en fin lørdagskveld :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...