Tesla Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Skal ut å handle i dag. Hva må vi ha til en liten krabat på apoteket? Vet jeg må ha olje, saltvann og bleier og bind. Stellekrem har jeg og inotyol til sår stump. Noen som har råd om noe mer som er lurt å ha? Sånne kompresser til å vaske med, hva heter de?
Bevind *har født*:) Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Istedet for Inotyol til stumpen vil jeg anbefale Aselli. Den er ikke like klissete og virker som bare det. Bruker å smøre det på nesen hvis noen i huset har fått sår nese når man har vært snørrete,og da blir man også bedre med en gang. zinksalve kan være greit å bruke for å forhindre sår stump,men aselli er det beste hvis den allerede er sår. Ellers kan det være greit å kjøpe et eget termometer til babyen og evt sånn for å få ut snørret fra nesen med hvis h*n blir helt tett. Og ammeinnlegg,både ull og papir.. Evt pudder Kommer ikke på mer i farta,men det er hvertfall noe jeg fikk bruk for da min datter var nyfødt:)
Attekattenoa Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Ser ut som det viktigste er med her De vaske-kompressene heter Mesoft. Et must for sarte babystumper!
Hakkamella Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Mesoft kompresser til å stelle navleresten med. Og Klorhexidin istedenfor Pyrisept. Bodylotion/ hudkrem kan være god å ha også. Badesåpe? Det får du vel mest på butikken. Nettingtruser fra Tena. Evt qtips for baby. Det var det jeg kom på i farta foruten det som allerede er nevnt.
Attekattenoa Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har forrsten handlet stelleproduktr på nettet: http://lykkeligsomliten.no/ Har veldig sansen for naturlige produkter og kom over en annonse for disse produktene i bladet Mamma (eller var det Gravid?). De er helt frie for kunstige tilsetningsstoffer og basert på naturlige og økologiske ingredienser. Er visst to leger som har utviklet dem. Har prøvd puppesalven på leppene og den kjennes veldig god ut! Gleder meg til å prøve de på baby'n min Kanskje verdt å sjekke ut??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå