Prima86 Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 hei. er ikke så inne på forkortelsene her enda, men regner med det går bra:) Skulle ha mens Søn 11. jan, men har enda ikke fått den. har ingen symtomer på at jeg er gravid, littebittemage kanskje (eller innbildning) hyppige dobesøk å mye luft i magen. men ikke kvalme eller ømme bryst eller noe av de vanligste. Fikk graviditetstestene som jeg bestillte over internett i går. tok en på dagen, men var negativ. tenkte kanskje jeg skulle ta en på morgonen, ettersom det er det de anbefaler. tok en test i dag tili, men den var også negativ. kan det hende jeg er gravid for det? For tre uker siden ble jeg invitert på en tema fest. noe jeg takket gledelig ja til, men nå når mens ikke har kommet tør jeg ikke drikke i helgen, selv om testen var negativ. Men hva skal jeg si til vennene mine..????
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 Vet du, gå på festen og kos deg! Alkohol er ikke bra for fosteret nei, men du deler ikke blod med fosteret før i uke 6. og det er HVIS du er gravid.. Har du alltid hatt stabile sykluser? Jeg har ikke hatt sykluser under 65 dager hittil, og har prøvd i 13 mnd nå. Det lønner seg å leve som normalt inntil man VET at man er gravid, ta det helt med ro og slappe av. Ellers kommer du til å bli gal
Prima86 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk for svar. veldi hyggeli:) Etter at jeg sluttet på p.pillen har jeg fått mensen på søndag, dag 28 etter første dag i forige mens:) så har vert helt regelmessig. har det lagra på kalenderen på mob. når jeg fikk negativ test vart jeg usikker på om jeg hadde lagret feil og forskipla det med en uke. kanskje jeg får den nå til søndag? (dette er veldi forvirrende) men legen regner graviditeten fra første dag, sisste mens. d vil si at jeg er i uke fem.. å etter helgen uke seks? er ikke de en liten risk å ta..?
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Såpass ja Skulle ønske jeg hadde det sånn også Når det gjelder det med risk, så er det noe du må finne ut selv, føle på hva du syns er tryggest og best. Her inne vil du få veldig mange meninger, noen drikker ikke overhodet mens de prøver, mens andre tilater seg et lite glass også som gravid. Jeg personlig koser meg helt frem til det er bevist at jeg er gravid, prøvde å leve som om jeg var gravid i begynnelsen, med folat og andre vitaminer, uten alkohol osv osv. Men etter ca 4 mnd så måtte jeg bare kutte det ut, fordi jeg ble overfokusert. Men det finner du ut av vet du Hvor lenge har du prøvd nå?
Prima86 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2009 Det er nok ikkje så domt å leve helt normalt. helt eni med den. men har ei kusine å en nevø som er fungsjonhemmet i større og mindre grad, så jeg har vel de tankene i bakhode hele tiden. Men jeg er egentli ingen prøver helder. Jeg å typen min sluttet på p.pillen juli 2007, men var mest for at jeg reagerte negativt til den, skulle begynde på noe annet, men ble ikke noe av. har hoppet av i svingen (vet de hørest litt teit ut) siden da, men har fått regelmessig mensen til nå, så ble litt..nuskjerri har vert her en gang før. og håpet på svar:) har du prøvd lenge?
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 13 mnd nå... Så har begynt med utredning, såvidt. Sluttet med ppiller i desember 07
Prima86 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2009 uredning hva er det? men hvor lenge kan jeg gå med negative tester før den blir positiv. vist jeg er gravid vel å merke:)
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 finne ut hvorfor jeg ikke er gravid enda, og hjelp til å bli det hmmm, min gyn sier at man egentlig ikke trenger å teste før 2 uker etter at man ventet mensen. At det er da det er størst sjans for å få rett svar. Også etter det selvfølgelig. Men her inne tester jo folk gjerne 1 uke FØR de skulle hatt mensen da
Prima86 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 16. januar 2009 åja. det må vere fortvilende å gå å vente å prøve. håper du får positive svar snart:/ da får jeg bare vente å se. tok en i dagtili, så tror ikkje jeg klarer å vente i to uker, men skal vente i 48 timer før jeg tar test nr to:) så drar jeg på festen å tar det helder litt med ro har ikke sjønt helt den. forstår de er spente, men det er mindre skjanse for å bli gravid vist enn tenker på det hele tida å tester seg hele tida. bare lene seg tilbake å la kroppen gjøre resten. ikke bra med stress. kan gjøre slik at mesen utebli, da blir det enda tristrere når testen er neativ.
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 ja, sant det.. "heldigvis" har jeg så umulige sykluser at det ikke er noe vits i å teste hele tiden. Ikke har jeg eggløsning av meg selv heller, så det tester jeg heller ikke etter Men er nok noen tusen som blir brukt på tester her inne.. Tror jeg har brukt 500-600,- på disse 13 mnd..
Prima86 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 16. januar 2009 men hva kommer det av da? Oi! det er kanske mye, men vedder på at folk har brukt mye mer enn det men er lurt å kjøpe på billigtester på nett. i stede for på apoteket. der er det vertfall svindyrt. hvor gammel er du?
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #14 Skrevet 16. januar 2009 jada, er flere som bruker tusenvis av kroner.. Jeg har pcos, og det ødelegger alt. Det er cyster på eggstokkene og tull med hormonene. Jeg er straks 23, mannen min blir 29 om 1 uke
Prima86 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 16. januar 2009 åja..kipt! har hørt om folk som har har hatt det, men ikke vert plaget med det. nesten samme som oss:) har busrdag i april begge to. jeg blir 23 å han blir 28:) Både søstra mi og svigerinda mi er gravide. så ikke rart at jeg blit litt påvirket:)
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #16 Skrevet 16. januar 2009 hehe nei det er ikke noe rart Jeg har ei venninne, og en tidligere kollega med termin nå. Og ei venninne og en bekjent med termin i april.. Og ei venninne/bekjent som fødte i august. Så har blitt litt mye babyer i det siste
Prima86 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 16. januar 2009 når jeg ser tilbake på ungdomsskole klassa så er det utroli mange som har fått barn. bor i ei lita bygd foressten. det er faktisk 5 venninder som er gravide å ellers av venneflokken så er det bare 4-5 kanskje uten barn...helt sykt me babyboom de sisste to åra:) men synsyt det er kjempe kosli. blir så gla på alle sine vegne som er gravide:) for vår del skulle vi vente til vi fikk opp huset. skal begynde å bygge til våren:) eller vertfall grave tomta:) typen treger all den hjelp han kan få. så vakje heelt planlagt å bli gravid (vist jeg er det) helt enda. men blir selfølgeli kjeme glade begge to:)
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #18 Skrevet 16. januar 2009 ja, det er veldig mange faktisk! haha sa det til ei venninne som vet vi prøver.. Også svarer hun bare ”ja, det er fordi så mange kjendiser har fått barn” ”Det er blitt in” Hallo??? Det kan ikke være fordi de følte at det var på tide da?? ”Nei, de er altfor unge” Haha måtte bare le altså..
Prima86 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 16. januar 2009 Det er noen som mener det er tidli når man er sytten, noen mener det er tidli som 22 åring å noen mener det er tidli som 26 åring. jeg for min del bryr jeg meg ikke om hva andre synst hehe
blirjegsnartmamma Skrevet 16. januar 2009 #20 Skrevet 16. januar 2009 sant jeg bryr meg heller ikke - vi er klare nå! hehe
*Lykkeliten* Skrevet 18. januar 2009 #22 Skrevet 18. januar 2009 Hei dere! =) Jeg sluttet også med pilllene des 2007.. Det går treeegt.. Skulle hatt mensen 10 januar, men begynte å spotte brunlig utflod 4 januar, det varte i fire-fem dager.. Har enda ikke fått mensen.. Venter testene mine i posten på mandag.. =) Har en ifra før, han er 2,5år.. En herlig alder! =) Med han ble jeg gravid i 2pp.. Selv er jeg 22, snart 23.. =) Sambo er 26år.. Skjønner ikke hvorfor det tar så lang tid nå.. *ha en fin søndag!*
Gjest akinom27 Skrevet 18. januar 2009 #23 Skrevet 18. januar 2009 hei jeg er 28 år og har fra før ei datter på 8 år.. jeg har gått på cerazette mini piller siden mai.. og har hatt mensen på rett tid hele tiden. siste mens var 25 november, hadde noe små blødninger i desember men vil ikke kalle d mensen.. så nu lurer jeg på om jeg er gravid?? var litt uvel rundt jul med kvalme og sure oppstøtt som varte ca 2 uker.. nå er d helt over. men siste uken har jeg vært veldig sår i brystvortene og har svake mensen smerter hver dag men ingen mensen el blødning..tok en test for 2 uker siden men den var negativ.. skal til lege om ei uke så bli jo å sjekke der da men ønsker svar her inne.. noen som har forslag til va d kan være el om jeg kan være gravid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå