Hakkamella Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Nå er det så ille med mageproblemer, luft og alt mulig at jeg er på nippet til å grine meg ihjel av skam! Det kommer hovedsaklig når jeg legger meg om natten, og stinker jo slik at vi sikkert snart blir kastet ut av leiligheten pga klager fra naboene. I natt var det atter en våkenatt pga smerter. Håpet i går kveld at det var begynnelsen på rier, magen var totalt øm, hard og det kom bølger av verking som varte i flerfoldige sekunder. Så la jeg meg, og straks jeg fikk dyna over meg, kjente jeg luften presse på. Og jeg har så inmari kompleks for fising pga en tidligere kjærestes oppførsel etter at jeg hadde vært på do og sånt en gang... Jeg klarer ikke slippe noe når min mann er så nære. Når vi våkner om morgenen (med mindre vinduet har vært åpent hele natten) så merker jeg at han holder pusten til han har forlatt soverommet. Og for meg synes det som om han er umåte kjapp til å stenge døren etter seg. Jeg har prøvd å ta noe for dette, men ingenting ser ut til å hjelpe. Heldigvis bruker jeg ikke duphalac lenger. Da hadde jeg vel fått skilsmissepapirene i dag... Skal ringe legen straks de åpner. Jeg klarer ikke mer av denne skammen!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 16. januar 2009 #2 Skrevet 16. januar 2009 kjenner meg såååå igjen der. vi har ikke et sånn forhold at vi fiser og styrer rundt. syns ikke noe særlig om det heller, men nå hadde det ikke gjort noe, for å fly til do hele tiden er jo sliiiiitsomt bare for å slippe luft,og man får jo ikke mindre vondt i magen av det heller.. blir jo helt gåen. kanskje det forverrer luftsmertene dine hakkamella at du går og holder litt tilbake?
Hakkamella Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2009 Sikkert. Nå har jeg fått time hos jordmor kl 09.30 og skal akkurat ut døren og nå bussen. Håper hun kan hjelpe meg med ett eller annet. Skal si fra hvordan det går. Kanskje (i beste fall) kan det være til hjelp for andre med samme problemer.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 håper hun finner ut en løsning på det,eller at det i beste fall er blitt litt modning av smertene. gleder meg til å høre fra deg.
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg får litt luft i magen av magnesium jeg tar mot urolige legger under svangerskapet. Jeg har vært sammen med mannen min i ca 10 år, vi er gifte, og ble tidlig enige om at fising, raping etc er lov, ellers blir det jo umulig å være sammen så mye som vi er.
Hakkamella Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2009 Har vært og snakket med JM nå. Hun sa at jeg hadde nok rier i går, men at de ikke hadde vært effektive nok. Hodet er festet skikkelig, og det hørtes ut som om jeg jobbet med modning nå. Spurte om hun ville sjekke det, men hun sa at det var ingen vits i, det pleide de ikke gjøre. Og hvis jeg fremdeles er gravid onsdag i neste uke så skal jeg tilbake til kontroll kl 10.- Men jeg håper jeg ikke ser deg da.. sa hun hehehe Hun sa også at det var helt normalt med både diaré og mye luft spesielt på slutten. Riene har en tendens til å tømme tarmene, og det skjedde jo i går. Da hadde jeg nesten et uhell, men tenkte ikke over sammenhengen. Så det hørtes forsåvidt lovende ut. Men for sikkerhets skyld sa hun at jeg skulle regne med å gå alle 40 ukene. Er 38+1 i dag.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 hei hakkamella! det var jo forsåvidt gode nyheter syns nå jeg=) regner m du er sliten? her har forandringen fra i går blitt at magen er sunket...halve magen er jo myk.... hun har jo ligget lavt hele veien men nå er den kjempe lav...
Pfff Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Når det gjelder luftproblemer er det også greit å gå seg en tur i løpet av dagen. Hvis luftproblemer oppstår på kvelden, vanligvis, er en liten kveldstur god medisin. Og drikke mye vann og holde seg unna mat/frukt som gir gass. Men, er det rier, så erre ikke så mye å gjørra med det
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Kan nok være det var rier ja. Var i ganske så lignende situasjon sist jeg var gravid! Fikk fryktelig magesmerter på en søndagskveld og tenkte at NÅ skjer det...men endte med en laaaang tur på do til magen var tom. Så kjente jeg ikke mer før tirsdagsnatta, ikke fult så vondt til å begynne med men så tok det seg opp gjennom natta og morgenen og onsdag var snuppa født:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå