Gå til innhold

surkling i nese/svelg


MiLady

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har babyer som plages med at det surkler i nese eller svelget, kan også høres ut som en bøselabb ligger å flagrer hver gang babyen puster?? Og det er så ille at du føler at du må sjekke til barnet ditt hver 5 min, eller hver gang du høre denne surklingen og gispet/kremtingen til barnet ditt.

Noen som har noen gode råd til å få bort denne surklingen, for det ser ut som det plager ham litt, spes når han skal spise, og det plager meg også spes når vi skal sove på natta. Ligge å høre på at snør/melkeslimet ligger å surkle i halsen hans er som tortur. For det høres ut som han skal kveles til tider.. Når jeg høre på ham så er det like før jeg begynner å grine. For han får jo ikke dette bort på egen hånd, ikke hoster han det opp eller får snytt det ut. Han e jo så liten at han har jo ikke skjønt hvordan får dette bort.

Han e foresten 5 uke gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er også sånn, og nå er han 10 uker. Men det har blitt gradvis bedre. I følge HS er dette veldig vanlig, og hun sa det var noe brusk som ikke var helt ferdiggrodd. Han er ikke tett eller har noe snue, så det er nok ikke det. Han surkler mest når er oppkavet. Men når han slapper av så hører jeg ikke noe. Og i begynnelsen var det veldig mye surkling når han skulle spise. Så jeg tror det er bare å ta tiden til hjelp. Kan jo selvfølgelig være noe annet i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter råd fra lege har jeg brukt saltvanspipler og nesesuger og dratt opp mye gørr, men min var litt forkjølet i tillegg. Legg han også med hodet hevet, det hjelper godt. Tror også det vil gå seg til etter hvert, de er så trange i kanalene sine enda. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på 6 uker har det også slik.

 

Har bygget opp sengen hans i hodeenden med bøker under sengebena.

Bruker også sånn ballong som suger ut snørra (kjøp på apoteket)

Saltvannsspray og morsmelk i nesa.

Amme amme amme

 

Dette var også råd jeg fikk av helsesøster da jeg snakket med henne om det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...