cille85 Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 jeg lurer på når det er vanlig at de snur seg nedover? Jeg er i uke 31 og babyen har allerede lagt seg ned med hodet.. Håper ikke han kommer ut enda
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 jeg er også gravid i uke 31 og hun har ligget med hodet ned i ukevis allerede. Jeg håper hun ikke snur seg igjen!!
Qvinde Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Er nok veldig forskjellig når de snur seg med hodet ned, og indikerer nok ikke når de kommer ut:-) Tror lillegutten la seg til rette med hodet ned rundt uke 30, og nå er jeg fire dager over termin. Ingen tegn til han ennå. Snufs:-(
Plutselig_gravid Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Min har lagt med hodet ned siden ca. uke 25. I forrige uke snudde hun seg med rompa ned, men etter en dag snudde hun seg med hodet ned igjen. Så satser på at hun har funnet sin stilling nå Hun ligger ganske langt ned i bekkenet og bokser meg i blæren nå.
Knotten & lille persille Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Min lille har ligget i dypt sete hele tiden, igår snudde hun seg og det var deilig! (uke 30) Trykket på bekkenet ble mye bedre:) Storebror hadde festet hode i uke 28, men kom ikke før i uke 38. Er veldig individuelt det der tror jeg.
beredt Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Det varierer vel på om man er førstegangs eller flergangs fødende også, gjør det ikke???
eplejente Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Hei. Jeg er førstegangs, og hos meg oppdaget jm at hodet lå langt ned i bekkenet i uke 29. Så da hadde det sikkert lagt seg noen uker i forveien. Nå er jeg uke 33 og min situasjon er litt utenom det vanlige, da, for jeg må ligge i ro siden babyen vil ut allerede.. Tror det er veldig individuelt når hodet legger seg. Hos min venninne som fødte for noen måneder siden la hodet seg aldri, så jenta ble til slutt tatt med keisersnitt.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 jenta vår har faktisk ligget m hodet nede hele tiden. har ikke ligget i sete i det hele tatt,så mannen lurte på om hun ikke ble helt ør i hode....hehe så det er etter hva babyen selv trives m..
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 snuppa her la seg ned med hodet i uke 29.. det er ikke festet, men hun kommer nok heller ikke til å snu seg igjen forrige snuppa mi la seg ned rundt samme tid, da hadde jeg ikke noe nedpress bare masse kynnere, nå har jeg masse nedpress og lite kynnere...noen ganger føles det ut som hele babyen skal dette ut.... skummelt!
kommer nr3? Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 er i uke 34 og lillegutten har har ikke snudd seg enda... skal til jordmor over helgen så blir spennende å se da. har fremdeles gos plass i magen så ingen fare mente legen.og om han snudde seg så kunne han snu seg rundt igjen! vel...enn så lenge sitter lillegutten vår på rumpen....håper han ikke gror fast!!!! hihi.
Underveis --> Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 Er i min 32. uke og her har Junior snudd seg flere ganger gjennom svangerskapet. Nå ligger han med godet ned, men tror nok ikke hodet er festet, så regner med han kan snu seg flere ganger om han vil det. Lover derimot bra siden han snudde seg tilbake i hodeleie etter bare et par dager i seteleie her for litt siden. Har pleid å bli liggende i et par uker. Nå begynner det jo å bli trangere også, så da får vi håpe det frister mindre å åle reg rundt igjen ;-)
guttemams 04*05*09 Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 Er i uke 30, og nurket har lagt seg i hodeleie, men har ikke festet seg ennå. Forrige gang var babyen festet i uke 32.
Trollunn Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 Min har snudd seg (uke 31)- håper han blir liggende pent og pyntelig slik:)
Maria1979 Skrevet 16. januar 2009 #14 Skrevet 16. januar 2009 men er det dere selv som kjenner at de har lagt seg med hodet ned eller er det jordmoren som har sagt det?? Kan man kjenne det på magen?? Jeg får kraftige spark i ribbein og på siden,men samtidig synes jeg at hele magen rører på seg og da tenker jeg at hun snur seg... Er førstegangsfødende i uke 30+5.Hos jordmor denne uka sa hun at den lille ligger med hodet ned,men altfor langt opp.....?
Kliko Skrevet 16. januar 2009 #15 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er førstegangs og i uke 34, og her har babis lagt seg i sete leier. Jeg kjenner det selv, for det er bare spark langt under navlen, og kjenner hode( veldig!) ... Det er ingen tvil om hva det er liksom, så du kommer nok til å greie å kjenne det etterhvert, jeg kjente det ikke før det begynte å bli skikkelig trangt der inne
Mia77 Skrevet 16. januar 2009 #16 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er tredjegangs og kjenner ikke forskjell. Jeg trodde babyen låg med hodet ned i og med at jeg kjente spark langt opp. Men nei, hun låg med rompa i bekkenet og beina rett opp., Den kulen under ribbeinet som jeg trodde var rompa, var hodet. Så det er ikke lett å kjenne alltid. Jordmor og fødselslege har også tatt feil to ganger da de har kjent etter.
Klar for nr 2 Skrevet 16. januar 2009 #17 Skrevet 16. januar 2009 Er også førstegangs, og for litt over en uke siden fikk vi se på UL at frøkna hadde lagt seg i seteleie. Kjenner hodet utrolig godt nå.. Hodet varierer å ligge litt på høyresiden opp mot ribbeina, og rett opp. Håper hun snur seg, er 33 uker i dag så er jo enda mulig!
Kliko Skrevet 16. januar 2009 #18 Skrevet 16. januar 2009 Håpefull-08.03.09: Fikk du ul fordi hun lå feil vei?? Jeg sitter her med den tanken at det burde jo være best å prøve å snu han så fort som mulig ( min ligger å i sete leie). Så tenkte kanskje at hvis du hadde fått ul så kanskje jeg kan spørre om det også??
Knotten & lille persille Skrevet 17. januar 2009 #19 Skrevet 17. januar 2009 Vi har sett leie på ul. Har hatt mange ul pga risikosv.skap. Nå som hun blir større kjenner jeg det på bevegelsene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå