Gå til innhold

Hysteriske mødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

- går ikke fra barn sine i bil

- drikker ikke et (eller ) to glass vin når barnet sover søtt

- tar ikke med seg barna på besøk til folk som røyker inne

- lar ikke barna leke ute alene når de er 3

Tja...liste er nok myyye lengre. Men i følge mange her inne er jeg en hysterisk mor altså...ja....er det en diagnose? Bør man få hjelp for det?

Hehe..nei jeg ler meg skakk av sike diskusjoner jeg...Om jeg er hysterisk, so what? Tror dere ved å la være å gjøre noen av disse tingene at jeg "skader" barnet mitt på noen som helst måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er hysterisk også da isåfall!

-alkohol og barn hører ikke samen

- det er for mange tilfeller av bortførte barn om dagen til at jeg tar sjangsen på å la mini være alene i bilen

-passiv røyking er SPESIELT farlig for barn, så nei tar ikke sjangsen på det heller

-vi bor i et boligfelt med biler som kjører(fort) forbi huset, så her slipper ikke mini ut av huset uten følge på lenge enda

kort sagt, jeg tar ingen risker når det gjelder min lille skatt! men tror nok han skal klare seg selv likevel, den dagen han forlater redet!

Skrevet

Jeg har herved fått diagnosen hysterisk mor......

Skrevet

Vet ikke om det er så mange hysteriske mødre, kanskje heller at det er en del dobbeltmoralisme ute å går her tror jeg! En ting er hva man skriver at man gjør/ikke gjør, en annen er hva man faktisk gjør.

Man kommer ganske langt med sunn fornuft tenker jeg. Alt med måte!

Skrevet

Hehe hysterisk det er jeg nok ja hvis de punktene er malen på en hysterisk mor ;=)

Men aller helst vil jeg kalle det en mor som gjør den jobben hun er ment til : Å beskytte barnet.

Men, det vi også må vite er at vi må gi litt slipp...litt og litt hver dag , vi vil jo ikke oppfostre nervevrak heller :=)

Skrevet

Orket ikke lese hele artikkelen nå, men jeg kjente meg ikke igjen i det jeg leste. Men det er nå forskjell på å utsette barn for passiv røyking som er skadelig for helsen enn å la dem klatrer i et tre og risikere å få et skrubbsår.

Men jeg er enig i at det er mødre og fedre som går litt for langt når det gjelder å beskytte barna. Samtidig er jeg ikke tilhenger av at vi skal sammenligne vår generasjon med generasjoner fra 70-80 tallet, tidene forandrer seg.

Skrevet

hmmm.....da er vel jeg hysterisk....litt hvertfall....

-hun får ikke sitte alene i bilen!

-hun får ikke leke ute alene!!!

men tar meg et glass vin ( 1gang i året siden jeg ikke er vin fan) og vi drar på beslk til fok som til vanlig røyker inne,men som ikke gjør det når vi er der!

Skrevet

jada skjønner deg godt og er enig i en del du sier, men det er en liten tankevekker:) det gjelder å finne en balanse kanskje, noe som heller ikke er så lett vil jeg tro.

Skrevet

Da er jeg hysterisk også:-)

Jeg har forresten lest den artikkelen i Aftenposten. Tidene forandrer seg. Vi bor midt i Oslo, jeg kan ikke la 8-åringen bevege seg fritt f. eks. Både trafikkbildet og andre risikofaktorer har endret seg betraktelig. Det er andre hensyn å ta nå enn på 70-tallet.

Jeg blir alltid så oppgitt over argumenter som f.eks at før brukte ikke barn bilsete eller redningsvest eller sykkelhjelm, gikk bra da også! Hmmm.. for det første var det jo langt færre biler og dermed mindre trafikk før. For det andre så var faktisk barnedødeligheten langt høyere før når det skjedde en ulykke (sier seg selv). Folk kjører også mer bil nå. Når det gjelder sykkelhjelm, redningsvest etc. Både skadestatistikken og barnedødeligheten har jo gått jevnt og trutt nedover, så slike ting hjelper jo. Ingen tvil om det. Er bare så lei av "det gikk bra før i tiden-argumentet".

Sånn, nå fikk jeg ut det også;o)

Skrevet

Jeg fikk "diagnosen" hysterisk av svigermor da LIllefjert var baby..... Han var vel rundt 4 mnd tror jeg.Da var jeg "hysterisk" fordi hun ville gi han yoghurt og jeg nektet henne....

Hun tenkte vel sikkert at jeg var hysterisk da vesla ble nektet sjokolademelk på tåteflaska da hun var 9 uker gammel. DEt var jo ikke noe farlig dét- var jo vanlig Tine-melk!

Så jeg får vel melde meg inn i klubben med hysteriske mødre =D

Skrevet

vin er jo enhver husmors medisin!! den er like viktig som luft og mat ;-)

hehe...

Skrevet

Hmmm......jeg er visst hysterisk jeg også fordi jeg er for den listen der.

Og hva så - det er vel jeg som bestemmer hvordan jeg vil gjøre med mitt barn og så lenge jeg føler meg trygg på å ha barnet i mitt åsyn så ser jeg ikke noe problemer med det.

Hva er vel noen år når han tidsnok vil ønske å være litt alene og gå selv til venner - da har jeg kanskje lært han de første årene å være forsiktig og på vakt enn å la ham farte rundt uten å tenke seg om.

Og hvis jeg kan lage et trygt miljø rundt ham så ser jeg ikke noe problem at han ikke er i røyk.

Vi drikker nesten ikke alkohol i det hele tatt så da er det ikke noe problem om en av oss skulle gjøre det slik at den ene er edru.

Skrevet

For min del går mye på å nyansere ting litt. Merker jeg blir oppgitt når noen sier de aldri noensinne uansett ville latt barna sitte f.eks 5 sekunder uten tilsyn i bilen, eller vært utenfor huset med gjevnlig tilsyn (men ikke konstant) når de fortsatt er små, fordi man da svarer ut i fra sin egen livssituasjon uten å vise evne til å tenke at andre har det anderledes. Nå man f.eks bor ekstremt langt ute på landet slik som vi gjør nå er det ganske mye jeg ikke har noe problem med å la ungene gjøre, men som jeg aldri ville turd midt i en by, som f.eks sitte igjen i bilen noen sekunder mens jeg løper inn igjen i huset for å hente noe, la dem være utenfor litt mens jeg er inne og f.eks lager middag og bare kikker ut til dem gjevnlig. Jeg tør vedde på at om dere haddeerfart å bo slik selv (hjelper ikke å bare være på besøk en og annen gang), så hadde nok dere også kunne gjort endel ting dere ellers ikke ville gjort fordi noen ting er mye, mye tryggere langt ute på landet enn midt i en storby elelr et tettsted.

Synes forøverig at dette er litt morsomt da, for jeg er blitt kalt for hysterisk her inne ganske mange ganger, men i følge din liste er jeg faktisk ikke hysterisk da ;-) For en gangs skyld, hehe...

Skrevet

Jeg er oppvokst i en by på 90 tallet og fikk lov til å klatre i trær, være ute alene, sykle til byen osv..men jeg var livredd fremmede menn og biler som kom kjørende sakte! det hadde min mor lært meg. og jeg følte jeg mestret ting når jeg fikk klatre i toppen av treet, sykle til byen og klarte meg helt fint!:)

men jeg kan vel kalles litt hysterisk jeg også, når det gjelder røykfrie hjem, gå fra i bilen osv hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...