Gå til innhold

Duo eller Kombi-vogn?? Hva velger DU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en duo-vogn nå, men neste barn kommer til å ligge lengre i vognen, og vil da ha ny... Har sett på en kombi-vogn som vi like kjempegodt, men er litt usikker på om eg vil ha kombi eller duo...

Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kombi... mye på grunn av at vi bor i 2 etg uten heis og må derfor bære baggen opp og ned...+ at det er veldig greit å kunne ta baggen med seg inn når man er på besøk så kan babyen sove i den...

Skrevet

jeg hadde uansett gått for duo vogn!!

prinsippet med de to typene er jo forsåvidt det samme, men på duo trenger du ikke og "drasse" rundt på sportsdelen mens du bruker baggen!

de fleste duo vogner idag har jo bagger som er uhyre lette og bare klipse av understellet, så man ikke trenger og vekke barnet, bare bære med seg baggen inn dit man skal!

Ta et eksempel i simo! simo duo er mye lettere enn simo kombi, pluss at baggen er MYE bredere! simo duo baggen måler hele 83cm lang, og 38cm bred!!!

(tenkte siden du skrev at barnet kom til og bruke den lenge!)

Skrevet

Men i den duo-vogna vi har nå, så er bagen helt elendig å bære på.. for der vi bodde da jenta vår var baby, var det trapper ned t leiligheten, og det var vanskelig å bære vogna/bagen opp og ned trappa...

Så hvordan er det å bære bagen på simo duo da?

Skrevet

Jeg skal ha kombi. Har ei veninna som har simo duo og mener bagen er blytung..

Skrevet

Og trenge ikkje så lang bag... Jenta mi var 43 cm da ho ble født, så tror ikje nestemann blir over 50cm... så trenge ikkje så stor bag egentlig, men større enn den vi har nå...

Skrevet

vi har kjøpt duo

bugaboo, bagen er ganske lang...

Skrevet

vi har kombivogn ogveldgi fornøyde med det!

men hvis du har tenkt at ungen skal ligge lenger i vogna enn du fikk til i duovogna, så tror jeg ikke det er noen god løsning med kombi, for baggen er mindre i kombi-vogna.

Skrevet

Vi skal ha simo Duo, den har ankommet butikk, men vi har ikke plass så henter den når vi må ha den.

Den har gode bære håndtak i duo bagen, s å bæring er ikke noe problem.

Duo er lettere i kg enn kombi, så vi var ikke i tvil om hvem vi ville ha, i tilegg er bagen bredere, så bedre plass til pose til høsten igjen.

Skrevet

Vi har hatt duo sist og kjøpt en ny duo nå. Liker veldig godt å kunne bære med seg baggen på den måten duo gjør, og så trenger en ikke bruke "hele" vognen med en gang. Jeg er veldig glad i håndtaket på kalesjen, men har sett at man får med bærestropper også.

Du får ta deg en rusletur i en butikk med mange vogner og prøve litt. Kjenne litt på hva som passer best for deg å løfte på.

Skrevet

Jeg er kjempefprnøyd med kombivogna, bagen er mer enn stor nok synes jeg (simo). Vi har alltid brukt bagen mye første månedene, til å bære ungen inn i både hjemme og på besøk. Har også brukt bagen som reiseseng første månedene når vi har vært hos familien som bor et stykke unna..

Når ungen vokser ut av bagen er det ikke noe problem å ligge i sportsdelen, den er jo helt flat og har god plass til vinterpose.

Jeg har hat kombivogn til alle mine tre barn og skal ha det nå til fjerde også. Den er kanskje litt tyngre, men det er veldig sjeldent jeg bærer på vogna, jeg triller den ;). Vi er så heldig å bo i gangavstand til det meste og jeg er glad i å gå, så det er ikke hver uke jeg bruker bilen i det hele tatt, og når jeg gjør det er det ikke noe problem å løfte vogna inn...

Skrevet

i har Teutonia Mistral kombi og er kjempe fornøyd med den! Kommer til å bruke den til neste som kommer i september også. Den er liten og nett, samtidig som det er god plass i den. Softbagen kan gjøres om til pose, noe som gjør at babyen kan ligge lenge i bagen, samtidig som du har mulighet for å bruke vogna i sittestilling når barnet blir så stort.

Skrevet

Jeg har valgt Simo duo... Hadde også en duo sist. Jeg har valgt duo fordi jeg slipper å trille rundt med "ekstra vogn" og kombi veier mere. Syns det er deilig med en stor bag med god plass til pose til høsten/vinteren :)

Skrevet

Kombivognene som har softbag, veier ikke mye. Vår teutonia veier 11 kg, vennina mi har brio duo og den er stor, tung og uhamselig

Skrevet

Vi kjøpte vogn før babyen ble født og valgte da duo. Jeg og mine søstre hadde hoftefeil, og blir det aktuelt med pute, blir kombivogn i minste laget. Jeg var fornøyd med duo vognen. Har brukt den til to barn, og skal bruke den til nr tre til våren.

Skrevet

Vi har kjøpt emmaljunga edge duo vogna. Den er tung, men har god plass i bagen. Kjekt til neste høst/vinter :)

Skrevet

Vi har valgt Emmaljunga Edge Duo til vår lille januargutt som jeg håper kommer snart!!!

Stor og god plass til han (jeg låg med putebehandling). Ja den er vel en av de tyngste vognene på markede, men da får man jo muskler :-D. Har jo bare prøvd til nå å løfte bag'en uten baby oppi, men tror det skal gå fint. Veldig enkelt system for å klipse den på og av!!! Har også emmaljunga bilsete og basen. Er såå fornøyd med det (har ikke blitt tatt i bruk enda da) Bor i ganngavstand til Bergen sentrum (15 min) Og midt i ett kjempefint turterreng tl vogn. Er jo mere stress og komme seg i bilen, kjøre til sentrum, finne parkering og få ungen ut av bilsete og opp i vogn enn å bare spassere! Har bare to trappetrinn inn og plass til vognen inne. Min søster har tetounia s3 combi til lille prinsessen sin, og hun hadde ikke hatt plass til hofte pute eller noe lignende i hardbag'en sin. Men de har til gjenggjeld masse trapper de må opp å ned hver gang de skal ut!!!

Skrevet

eg har sett på kombi, og tviler sterkt på at barnet mitt vokser ut av den kombibagen... for bagen på den vogna eg har sett på er faktisk større enn bagen på den duo-vogna vi har stående hjemme.....Men kommer jo sikkert an på hvilke type vogn du velger.. nå har vi funnet en helt annen type vogn enn den vi har..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...