Gå til innhold

Mens termin og UL termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mens termin er 3 uker før ul termin. Vet ikke helt hva jeg skal stole på. har planer og å reise vekk til begynnelsen av mars (har termin UL termin 23 mars)

Men tør jeg dette siden mens temin er tre uker før?

Hva har stemt for dere? Mens eller UL termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde nok ikke tatt sjansen da....

på mine to før har jeg hatt menstermin og UL-termin på samme dato... så ikke noe problem sånn...

ikke vært på UL enda nå.. så spent denne gangen...

Skrevet

min mens termin stemte her.... gutten kom en dag på overtid... ul terminen var da 12 dager senere...

men man kan aldri vite... og eggeløsningen osv kan blir skjøvet... (noe gynekologen sa...pga jeg var ikke så langt på vei som jeg mente selv)

Skrevet

Med min første fødsel, så fikk eg en ul-termin nesten 3 uker etter mens termin, og eg fødte 4 uker før ul-termin... så eg ville ikkje tatt sjansen på å reise noe sted... Eg mente hele tiden at mens-terminen min var mest riktig da, og det mente også barnelegen på sykehuset for jenta mi var mer utviklet enn andre barn født i uke 36...

Skrevet

Jeg har alltid født nærmest mens-termin, min første fikk jeg nesten 3 uker før ul-termin, men bare to dager før mens-termin. Jeg stoler alltid på mens-terminen, og det har stemt best hver gang! :-)

Skrevet

Hm jeg har mens termin 6. feb og UL termin 1. mars. Er veldig usikker på hva jeg skal gå utifra. Legen mente at jeg måtte enten ha hatt en liten blødning elelr at eggløsningen var veldig sen. Hvilken termin skal man gå ut ifra?

Skrevet

Aaner ikke.. syns det er skummelt når det er så stor forskjell mellom terminene! Føler nesten han kan kommer når som helst :P

Har hvertfall 5 uker på meg da.. minst :P

Skrevet

De lærde strides jo om dette som med så mye annet,men de fleste sier jo at mens-termin ofte er den riktige.. Så jeg ville ikke reist noen plasser hvertfall.

Skrevet

*3 dager imellom her :)) menstermmin 2.juni og ul 5.juni :)

Skrevet

Sist hadde jeg menstermin en uke etter ul.termin.

Gikk en uke over, var menstermin som stemte.

Denne gangen har jeg samme dato på både mens- og ul. termin.

5.mars, så vi får se hva som skjer.

Jeg hadde ikke dratt noen plass i hvertfall.

Vi skal en liten tur bort neste helg, etter det tør jeg ikke dra langt avgårde før etter fødselen.

Skrevet

Jeg hadde menstermin 3 uker før ul-termin. Fødte 5 dager før ul-termin, men blei satt i gang da.

Skrevet

Hei.

Jeg fikk førsteman nærmere menstermin enn UL Termin. Så for min del hadde jeg ikke turt. Men jeg visste også at hun skulle komme i løpet av høstferien, noe hun gjorde. Og nektet å reise noen sted. Barnefaren ville reise bort den uka. Jeg hadde rett. :-)

Men hør litt med legen eller Jordmor. Søstern min var på reiefot 1 uke før termin og der kom ikke babyen før 18 dager etter UL termin. Så man vet aldri når den lille bestemmer seg for å komme.

Du får kjenne litt på kroppen, og reiser du bort bør du ikke reise til steder det er vanskelig å komme seg sykehus.

Skrevet

jeg hadde ikke turt å dra:S

han jeg har fikk jeg på mens termin, og ul terminen var en uke etter:)

men dette er jo opp til deg sånn syvende å sist, så du får ha god tur om du drar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...