Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei;)

Ser det er fler her inne som prøver igjen etter MA og SA uten å vente på mens først. Sier legene noe til det? Jeg går nemlig å venter på mens etter utskraping for fikk beskjed om å vente med å prøve til den kom? hvor viktig er det??

Veldig klar for å sett i gang jeg;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!:)

Jeg hadde Ma i sommer og hadde utskrapning. Jeg finn beskjed hos gyn. min at jeg burde vente 1-2 sykluser slik at det hele kom i balanse igjen,mens legen min sa at det fint gikk ann å prøve på nytt med en gang. Hun mente at det å prøve med engang ikke ville ha noe innvirkning på om det kom til å gå bra denne gangen eller ikke. Det jeg kan anbefale deg er å vente en syklus eller 2. Også for å få dette litt på avstand. Tro meg jeg vet hvor vondt det er å miste og hvor lyst man har til å være gravid igjen, jeg stillte akkurat de samme spørsmålene som du stiller nå. Nå som jeg har litt erfaring med å vente litt så vil jeg anbefale deg og komme deg litt psykisk, ikke får å være negativ, men man vet aldri om man mister igjen. Det vil være tungt og tøfft uansett når man mister, men dog sikkert extra tungt hvis man mister tett etter hverandre. En annen ting er at hvis du får positiv test om 4 uker så kan det være hcg'n som henger igjen fra forrige svangerskap. Jeg tok en graviditetstest 5 uker etter utskrapningen og den var negativ, da viste jeg at hcg'n var borte, 1 uke senere fikk jeg mensen.

Vi har ikke brukt prevensjon siden utsrapningen i sommer, men har tatt det hele med ro. Nå er vi inne i vår 3 pp, så nå prøves det for alle penga!

Puh..dette ble langt, ble kanksje litt vel engasjert!:P

Håper det går bra med deg og at du snart har en ny spire i magen din, neste gang kommer nok alt til å gå kjempefint!:)

Klemmer fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...