Gå til innhold

Min fødselshistorie... Alle kan lese!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet på Søndag, med det jeg trodde var falske rier og kynnere fra klokka 04:00 på søndag morgen. Gikk med det hele dagen, var på jultrefest i bhg, og hoppet og danset rundt juletreet.. :) Kan jo hende det hadde en innvirkning.. :D Da klokka var 22:00 så begynnte det å bli vondt, såpass at jeg ringte føden. De ville ha meg inn på sjekk, noe som viste seg å være lurt. Vi fikk mamma og pappa til å komme å være barnevakt, og de kom med en gang;)

Klokka 23-23:15 ble vi skrevet inn på sykehuset, tok CTG registrering og den registrerte rier. Når jeg kom inn hadde jeg 3-4 cm åpning. Greit at det hadde skjedd litt da. Merket da at riene begynte å ta seg litt opp, de begynte å bli vonde. Fikk tildelt fødestue, og innlosjerte oss der. Måtte puste gjennom riene på dette tidspunktet. Jormor kom inn og sjekket med jevne mellomrom, ved neste sjekk etter en time hadde jeg 4 cm åpning. Jormor gikk ut igjen, og vi satt der og ventet. Det endte med at jeg ringte på jormor, for jeg måtte ha smertestillende. Jeg ba om å få epidural, og det fikk jeg. Mener å huske at klokka var ca 01:30. Det var deilig. Den virket ikke helt på venstresiden, men det var helt greit, for da hadde jeg litt kontroll på det som skjedde, når riene kom også videre. Fikk slappet av litt, det synes nok kroppen var helt greit. Etter nesten en time fikk jeg en skikkelig rie, og den gikk ikke over, men gikk over i pressrie. Sa i fra til jordmor, som nettopp hadde sjekket meg, og sa det var 7 cm åpning. Mener å ha hørt at hvis man presser ut ungen før 10 cm kan det bli skikkelig revning.. Var rimelig bekymret da, og spurte jordmor; Kan jeg presse, eller hva skal jeg gjøre??? hehehe skummelt. Men samtidig gikk vannet, så da mente jordmor at hvis jeg måtte presse så skulle jeg bare presse på. Hun mente at kroppen nok ordnet det sånn at det skulle gå bra, og hun hadde rett. Jeg prøvde å ikke presse veldig mye selv, for at kroppen skulle rekke å tøye seg litt, så på andre pressrie så holdt jeg igjen. Trodde jeg. Da kom ungen... hehe Hadde fått ut hodet på første pressrie, så han skreik faktisk før resten av kroppen kom ut. Det var litt stilig! Men rart å tro at jeg holdt igjen, men kroppen presset som bare det, så ungen kom fort. Jordmor og barnepleier fikk det litt travelt... Men det gikk jo så fint. Jeg ville klippe navlestrengen selv, synes det er litt stas jeg.

Må bare si det var en drømmefødsel, og min andre drømmefødsel. Skremmer ikke meg fra flere iallefall...

Gutten var 2880 g og 49 cm lang, 34 rundt hodet.

Han har stort sett sovet siden han kom, rolig og snill. Må nestes vekkes for mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en flott fødsel ja!:) Gratulerer så masse!!:)

Håper min går like bra, gruer meg mer desto nærmere vi kommer!:) er førstegangs da, så er vel kanskje litt naturlig!:)

Skrevet

gratulerer så mye :D det der var en fin historie!!

Skrevet

Gratulerer med den lille gutten! Høres ut som den perfekte fødsel, spør du meg. Lykke til i tiden som kommer! :)

Skrevet

Høres ut som du hadde en flott fødsel ja! Gratulerer så masse med lille gutten!:)

Skrevet

gratulera så masse med gutten:)

Skrevet

hørtes ut som en drømmefødsel ja. gratulerer sååå masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...