Gå til innhold

anbafalte bilseter, sete nr 2!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Acta graco cosmic, Britax multi-tec eller HTS sin bakovervendte (som kan snues.)

Dette er de tre som går igjen... og som mange er fornøyde med. Du må prøve setet i bilen, og finne det som sitter best.

Du bør velge bakovervendt til barna nærmer seg fire år. Men det er greit med et sete som kan snues om de blir bilsyke.

Har du et langt barn ville jeg valgt et av de to første, da de varer litt lengre. Sidebeskyttelsen virker også bedre der.

Lykke til!

Skrevet

supre tips, tusen takk.

Er det noen av disse som kommer med base/isofix sånn at jeg slipper å feste setet hver gang med belte?

Skrevet

ikke base til gracoen ihvertfall, men trenger du å ta ut sete hver gang da?

Skrevet

disse setene har jo 5 punkts seler.. du fester jo bare selve sete med beltet, åsså bruker du 5 punkts-selene t å feste barnet..

Skrevet

nei, ikke setet, men belte. Har maxi cosi nå, å hvis jeg skal ha setet i bil uten base, må jeg feste bil beltet over og rundt bak setet, å det synes jeg er litt pes...hehe

Skrevet

du trenger ikke å løsne på bilbeltet for å ta ut ungen på graco sin.. der er separate seler til barnet..

Skrevet

Er ikke oppdatert på hva som finnes bakovervendt med isofix, men det fungerer som regel sånn at du fester stolen med bilens belte en gang, og deretter ungen med egne fempunktsele hver gang. Disse selene må reguleres slik at de sitter godt inntil barnets kropp hver gang. (forskjellig bekledning utgjør ganske stor forskjell, og selene skal være så stramme at du bare får et par fingre imellom.)

Hvis du synes det er stress å feste maxi-cosien så synes du nok dette er mer stress, men det må til for at ungene skal kjøre bil trygt. Du får teknikk på det etterhvert.

Skal du flytte et slikt sete mellom biler tar det litt tid, men øvelse blir mester.

Skrevet

HTS kommer med et bakovervendt isofix sete i mars... Alle seter er tryggere med isofix enn seler, -null slark noe sted :-)

Skrevet

ville valgt et sete som går til 25 kg jeg.Da slipper du å bytte sete igjen når h*n passerer 18 kg.da kan h*n sitte bakovervendt så lenge som mulig å så rett over i en beltestol.

hukser ikke hvem som går til 25 kg nå,men ser du på nybaktmamma.com så er det mange der med god greie på bil stoler.

Isofix er ikke tryggere enn å feste med seler.Om man fester det riktig.Grunnen til at man mener isofix er tryggere er at faren for feil montering er lik 0,ergo så er det tryggere.Men fester man setene med belter riktig så sitter de også som støpt og er like trygt.

litt kronglete forklart men forstår vel=)

Skrevet

mange fine tips. Søren å, skulle gjerne ventet til mars når sete m isofix kommer, men må ha nytt sete nå....! Er litt knapt til snuppa. Hun er så lang. Veier bare 8.5 kg, å setet går til 13, men hun er en langing...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...