Gå til innhold

Dere som er gift...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye oenger brukte dere på selve bryllupet? Sånn ca? Å hva er det som koster mest liksom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi brukte ca 110 000.

Vi var 35 gjester hele kvelden, vi leide gjestestuene Slogum gård (Skedsmo) så de sto jo for all mat og drikke. Det kom på ca 40 000 og var den dyreste utgiften sånn sett men er jo gjerne alle småsummene som drar opp.

Jeg valgte å kjøpe brudekjole istedet for å leie og jeg har heller ingen planer om å selge den (liten drøm om at en eventuell liten frøken vil bruke den en dag ;) ) så jeg brukte jo 15 000 på kjole, undertøy, sko og cape.

Når det gjalt fotograf valgte vi en fotograf som var sånn midt på treet prismessig (falt for uteområdet de tar bilder i og vi ville ha uteområdet, giftet oss 20 september i fjor :D ) så gikk 10 000 kr til fotografen også, men da var takkekort og album inkludert i prisen.

Men jeg tror vel det meste ligger i prioriteringer, jeg ønsket f.eks enkle blomster hele veien så brudebukett, blomster til min mann, hans forlover og min far samt bordblomster kom på 2500kr.. og der valgte jeg Interflora så valgte i utgangspunktet et dyrt sted..

Skrevet

Me brukte ca 55000.

Me var 21 te middag og ca 40 te kaffi.... Så ikkje så mange... Me hadde da på hotell så da va mat og drikke som blei dyrest... Til kaffi og fest hadde me betalingsbar, ellers hadde nok detta blitt ein god del mykje dyrare og da hadde ikkje me råd til..

Me har heller ikkje så dyre kle eller fotograf...

Brudebuketten lagde mamma så den ble heller ikkje så dyr..

Skrevet

Vi brukte vel ca 100.000.. Hadde 80 gjester ute hjemme... innleid kokk og servitører, musikk, brukt brudekjole, ny smoking... Prøvde å begrense kostnadene litt, men det var jo et flott bryllup.. Maten med kokk og servitører var nok den største kostnaden.

Skrevet

Vi giftet oss i august i fjor, var 25(21 voksne og 3 barn som åt) stk tilsammen, og hadde det på hotell. Vi hadde bonger, og hver voksne gjest fikk 2 bonger hver.

Alt i alt tror eg det kom på litt under 60 000kr, kjøpte da kjole, men hadde ikkje en vanlig fotograf.. Vi hadde ei vi kjente som var utd. fotograf...

Skrevet

Vi brukte ca 35000 og var 65 til middag og ca 90 til kaffe og fest etterpå.

Vi fikk leid lokale gratis og en venn av familien laget maten. Det som kostet mest var nok drikkevarene, vi hadde åpen bar hele natten.

Brudekjolen min kjøpte jeg på ebay, da ble den sydd i Kina etter mine mål, med porto kom den på ca 700 (!) kr!! Virkelig noe jeg kan anbefale. Var veldig fornøyd med den, måtte sy den litt inn før bryllupet,men det var fordi jeg tok av meg mye:) Resten av brudestasen til både meg og mann kom på ca 5000, da med slør og sko og alt. Det gjelder å passe på når det er litt tilbud her og der og bruke de;)

Vi var veldig fornøyd med det bryllupet og hadde vi skulle gjort det flere ganger hadde det nok blitt på samme måte;)

Skrevet

Wow - det der var imponerende :o)

Er herlig å kunne ha et så stort bryllup til så billig penge......

Men er nysgjerrig på hvordan du gjorde med brudekjolen - siden du kjøpte den på ebay, men ble sydd i kina.

Skrevet

Jeg var inne på ebay og bydde på den, fikk tilslaget og beskjed om at de måtte motta mine mål så den kunne sys. De har mange forskjellige kjoler som de selger slik:) Virkelig verdt hver en krone for å si det sånn:) Gikk 1 mnd max så hadde jeg den i posten.

Skrevet

Vi var 76 til middag og ca 100 til kaffe.

vi hadde venner som laget maten og serverte, venner i baren, pappa som fotograf, mormor laget buketten..

Brettet servietter selv, pyntet lokalet, laget bordkort, innbydelser og program selv.

Fri bar med et ok utvalg. Hadde 2 typer øl (tror jeg) et par typer wiskey og cognac også vodka+rom og vin selvfølgelig.

Vi fikk det hele i gave, men tror det endte på mellom 40-50 000,-

Da var leie av kjole inkl.

Det som kostet mest var nok alkoholen, selvom vi kjøpte den i Sverige.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Kjempekjekt å se, var mye forskjellige løsninger her:)

Skrevet

Vi skal gifte oss om litt over en måned, og skal ha et enkelt bryllup med bare den aller nærmeste familien tilstede (foreldre, besteforeldre, søsken og deres barn, samt våre barn), til sammen 16 gjester. Regner med å bruke rundt 5000.

Jeg har kjøpt en fin, hvit kjole i en kjedebutikk til en rimelig penge. Mannen skal ha en rimelig dress. Vi skal ha privat fotograf. Resten går til mat og annet småtteri.

Trenger ikke bli så dyrt :)

Skrevet

80. 000kr gikk med.. vi var 64 til maddag og 100 til kaffe!

Dyrest:

Kjole m tilbh.---- 15.000

lokale--------------- 2.000

musikk dj-------- 4.000

mat------------------ 23.00

drikke------------ 12.000

foto--------------- 5.000

klær brudgom+barn 8.000

blomster---------- 5.000

Kake ------------- 2.000

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...