Gå til innhold

Får ditt barn tran ell.?? Hva hjelper tran for??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får han ikke, men det er for at jeg ikke liker det........ :-o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får ikke fordi du ikke liker det? HVa er sammenhengen? det er jo han som skal ta det...?

Ja, her får begge barna tran. Masse omega 3 og fettsyrer som er bra. Vi spiser fisk kun 1 gang i uken, så da er tran en kjempefin substitutt.

Skrevet

ja, dårlig unnskyldning, men er ikke let og servere noget man ikke liker selv, eller er vant til fra før

Skrevet

Vi hadde som nyttårsforsett å bli flinkere med vitaminer og omega 3 hele familien.

Så fra nyttår har mini på 20mnd begynt med tran hver dag. Det gikk over all forventning, han slurper det i seg og blir skuffet når han ikke får mer enn en skje for dag.

Selv er jeg ikke spesielt begeistret for tran, har selv valgt tablett formatet :P men så lenge mini er så begeistret så ser jeg ikke problemet med å gi han det.

Tran skal vist være bra for utviklingen av hjernen og også bra for hjertet og kroppen generelt ;) Tran er vel en mirakelkur som hjelper for det meste..hehe ;)

Skrevet

det burde du absolutt gi han, siden han er i utvikling! Det gir han bedre syn, utvikler hjernen bedre og skjellettet.

Hvis du ikke vil gi han tran så kan du også kjøpe d vitaminer på apoteket som du kan gi. (men tran er det beste...)

http://mollers.no/tran.aspx

Skrevet

Jepp, baby på 5 mnd griner på nesen men storebror på 21 mnd elsker det og vil ha "mer! mer!". Vi gir naturell for hs sa det ikke kunne være med sitronsmak men jeg har senere funnet ut at det er feil. Og den med sitronsmak er helt grei. Bra for immunforsvar, vitamin d og ikke minst omega 3.

Skrevet

Jeg selv synes ikke tran smaker sååå utrolig fælt og har ingen problemer med og ta tran. Men min sønn som jeg begynte med tran til alt for seint i en alder av 12mnd ble hysterisk bare han så tranflasken. Så nei jeg dytter ikke i han tran :) Prøver og spise godt med fisk & har makrell + laks på brødskiven til han av og til :)

Skrevet

Høres litt rart ut at du ikke gir han fordi du ikke liker det???

Det er faktisk veldig viktig, særlig for babyer (nå vet jeg jo ikke om det er en baby du har da)

Omega 3 er en essensiell fettsyre. Men andre ord en fettsyre så kroppen ikke kan lage selv og er derfor avhengig av å få tilført!

Skrevet

her er det et ordentlig prosjekt å gi småen tran og fluor for han står og gråter etter mer... hehe (syke syke baby)

Skrevet

Her har det gått i d-vitamin dråpar når dei var små også har eg kjøpt tyggekapslar til dei nå og det går ned på høgkant. Me eter fisk minst to gonger i uka + at velsa eter makrell på skiva. Dei har nå fått i seg caligran med D-vitaminer så dei skulle ikkje ha tran eller sanasol på nokon mnd ;) Men det gjorde ikkje noko om me åt fisk hehe

Skrevet

Tran pga d-vitamin osv... Det hjelper for eksemhud som fører til sure unger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...