Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 To ganger når jeg har vært på do idag har det kommet masse slim. Den ene gangen var det en klomp på størelse med en rosin. Slimet er geleaktig nesten gjennomsiktig og litt gulaktig. Har ikke hatt lignende slim tidligere. Har smerter bak i ryggen (som minner om murringer) og kynnerne mine har blitt en del sterkere de siste dagene, har vært veldig plaget med sterke kynnere ved aktivitet de siste ukene. Nå er jeg kjempe usikker på om det er rett det som skjer. Kan det virkelig være slimproppen eller bare ''vanlig''slim. Er det noen som kanskje kjenner seg litt igjen i mine beskrivelser og kan gi meg en pekepinn på hva det kan være?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 slinproppen kan gå dersom det beg bli åpning...sånn sett hadde jeg ringt føden....min slimpropp var en relativt stor geleaktig slimklump med bla annet blod....den var større enn jeg trodde og kom i to posjoner med mange timers mellomrom....ring jordmor på sykehuset og spør om den kan være uten blod eller om det er noe annet.....utflod ved graviditet kan gjerne være relativt rikelig....dersom du er på vei til å føde i uke 24 er det greit å være kjapp med å få stoppa det samt modningssprøyte etc, så ikke vent...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Jeg er så usikker. Hos meg kom det også som nevnt i to omganger. Og det var mye som kom, hele papiret var fullt av slim og jeg måtte tørke flere ganger før det ble borte. Jeg kjente på det og det var som å kjenne på gele nesten, vanskelig og forklare. Men vil ikke ringe unødig, sist jeg var der inne fikk de meg til å føle meg rimelig dum. Ble sendt dit av jordmor grunnet veldig høyt blodtrykk og mye hodepine. Det første hun sa til meg hun som tok meg imot da jeg leverte skrivet fra jordmor var: Hva vil du vi skal gjøre med dette? Er innmari redd for å misstolke signalene. Vil ikke at de skal tro jeg er hysterisk. Da jeg nevnte de ekstreme kynnerne til legen min så mente han at det ikke kunne være så ille og at det var mest i hode mitt. HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes faktisk at du har blitt behandlet respektløst av dem da. Ring, og håp at du blir møtt av noen med mer vett i hodet. Her har jeg mange ganger ringt føden med ulike problemer, og blir alltid tatt på alvor!
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Heisann Med nr 1 så fikk jeg en god del sånn gele klumper når jeg tørket meg. Noen ganger var det faktisk med str på ei drue. Helt gjennomsiktig ting. Jeg var da i uke 32 og trodde det var slimproppen. Helt til jeg kom på sykehuset med rier i uke 37 og sliproppen kom ut som en liten klomp med blod og gele. Med nr 2 så jeg hverken slimpropp eller geleklomper. Kom på sykehuset med rier i uke 37 og igjen så jeg slimproppen som geleklomp og blod i Det gjennomsiktige geletingen som du forklarer kan rett og slett være utflod det var det ihvertfall til meg. Jeg var i begge mine svangerskap vært veeeldig plaget med kynnere, men ikke i korsryggen. Det minte faktisk om rier. Kan jo være litt ryggsmerter også selvfølgelig men ring på føden og hør hvis du er usikker
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Takk for svar. Nå har jeg googlet og lest og lest side opp og side ned om slimproppen. Jeg har lest meg til at jeg kan vente med og ringe til det eventuelt kommer blod ut med slimet. For da tyder det på at da er man moden. Det som har kommen til nå har jo ikke hatt spor av blod i seg. HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Moden skal du jo uansett ikke være i denne uken!!! HERREGUD, KOM DEG TIL FØDEN ELLER GYN FOR EN UNDERSØKELSE!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Hei hei. Vet ikke om du har lest deg til dette selv, men når man mister slimproppen så tidlig, så kan det til o med dannes en ny. Å miste slimproppen er ikke noe tegn på at fødselen er i gang. Er jo vanelig å miste slimproppen 3-4 uker før fødslen er i gang, å noen mister den mye før, mens andre mister den rett før riene starter. Hvis du alikevell skulle beskymre deg, å sliter med å få sove. Så gjør det jo ingenting å ringe føden da, de biter ikke av det hode
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Slimproppen min gikk 5 uker før første fødsel. Betyr ikke at man er moden for det. Ingen fare og miste den
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Ja jeg har som sagt lest meg til at man ikke er moden før det eventuelt kommer blod ut sammen med slimet. Så derfor har jeg slått meg med ro at jeg ikke trenger å ringe. Ja, leste også at det kan dannes ny slimpropp. Så er ikke så bekymret lengre. Tusen takk for svar alle sammen HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #11 Skrevet 15. januar 2009 i kombinasjon med smerte som kan bety rier så er en slimpropp noe som bør sjekkes....og helsearbeidere som oppfører seg slik du forteller om skal du ikke bry deg om....de finnes overalt og de fremelsker andres usikkerhet.....bare vær sterk når du snakker til de...og IKKE unnskyld deg...det er din unge....
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ville sjekket om jeg var deg. Jeg har født fire barn og slimproppen har vært slik du beskrev den nå- aldri med blod. Det skade deg ikke å ta en telefon, sukker jordmoren av deg- hva så??? Unngår du å ringe når det trengs..... det vil du ikke egentlig, eller? Ta en telefon- la jordmødrene avgjøre hva som skal skje. Jeg ble sendt hjem fra sykehuset av himlende lege og jordmor- her var det iiingenting på gang. Kom ned til bilen, gikk opp igjen og hadde da 8 cm åpning. Glad jeg ikke satt hjemme og funderte..... Det jeg mener er at det spiller ingen rolle om det himler med øynen pga deg. Bare sjekk om de synes du skal undersøkes.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 Har et spørsmål bare. Har nettopp vært på do og da kom det en del slim igjen som var blankt, ikke klompete, men delt på en måte. Det jeg lurer på lukter slimproppen noe spessielt? Høres sikkert litt rart ut, men luktet på det, og det luktet absolutt ingen verden ting av slimet. HI
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #14 Skrevet 16. januar 2009 Du, kanskje du lekker fostervann, det kan være greit å få skjekket ut.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #16 Skrevet 16. januar 2009 Nei sett heller livet til ungen din i fare du. Mye bedre ide det enn og ringe og være hysterisk som du sier. Du er i uke 24 og hva om det er noe galt? Kan koste deg dyrt. Nå er også de på føden ofte mye mere forstålige enn en lege i noen tilfeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå