lulu81 <3 på overtid<3 Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Nå har jeg begynt å gjøre alt klart for at babyen kommer og lurer på hva trenger jeg i stellebagen?? Jeg er førstegangs og føler meg litt grønn, men vil veldig gjerne ha alt på plass før babyen kommer, for da regner jeg med at jeg har mye annet å holde fingrene i:)
FruMamma med nr 2 Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Du får låne det meste til babyen på sykehuset, men uansett så¨har jeg pakket ned uteklær til vi skal hjem, 2-3 bodyer, strømpebukse, klær generelt. Er litt artigere å kle de i "vanlige" klær enn sykehusklær. Hvis dere ikke bor så langt fra sykehuset kan jo far alltids kjøre hjem å hente det dere evt trenger til babyen. Bleier har de der også. Da er det viktigere at du tenker mer på deg selv. Lurt å ha med ammebh, ammeinnlegg, store truser, sokker og de vanlige tingene der, lett og ledige klær som t-skjorter, joggebukse, kanskje en pysj eller morgenkåpe hvis du må opp om natten eller dele rom med andre. Sminke, kamera,video, innesko, både til å gå i gangene med og i dusjen. Shampo o.l. Ja, det var det jeg kom på nå iallefall.
Punktum ;-) Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Jeg regner med du tenker på stellebagen du tar med deg når dere skal ut fra hjemmet, etter at ungen er født? I stellebagen til min førstefødte hadde vi alltid bleier, våtservietter, vaskekluter, salve til evt bleieutslett og et sett ekstra klær til babyen. Om vi skulle være lenge borte, hadde vi også med ei flaske eller to med melk. Etterhvert ble det også bitering(er) og små leker.
Chezka Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Lillegutt er 4 mnd, og jeg har alltid i stellebagen; bleier, våtservietter, poser til bæsjebleier, engangs stelleunderlag (Libero), engangs spisesmekker (Libero), en bunke Mesoft kompresser, gulpeklut, smokk. I tillegg pakker jeg når vi skal bort; flaske®, dispenseren med MME, fruktmos/middagsglass, skje, evt et klesskift, et par leker. Er flaskemamma og har derfor også med en liten termos med vann som ikke får plass i stellebagen hvis det er mye annet der :-) Med dette har vi alltid det vi trenger, har ikke savnet noe så langt.
beredt Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 bleier, ekstra skift, stellematte, håndkle, våtservietter, sinksalve. Har en gutt på 14 mnd, og jeg har også et termometer og paracet med sånn i tilfelle.... har nemlig hatt bruk for det en gang, og etter det så er det blitt en nødvendighet. Poser til å ha skittne bleier i også, bruker hundeposer jeg:) Ellers har jeg kuldekrem i vesken siden det er så kaldt ute nå. Ellers er det greit å ha med småtingt til seg selv, et bind (hehehehe), ammeinnlegg, papirlommetørkler (jeg nyser sånn). Og så har jeg slike greie handlepose kroker der til å feste på vognen om jeg shopper litt mye, ikke alt får plass under vognen om jeg handler mat osv... Ja, og ekstra sokker og smekke, gulpeklut. Innholdet varierer egentlig, min mann er ikke så nøye så lenge våtservietter og bleier er med, hehe.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 må pakke om min pånytt jeg da :S har ikke puttet klær i stellebaggen i det heletatt. Har med babypudder da Dette er hva jeg har pakket i min bag: *stelleunderlag *bleier * sinksalve * våtservietter *babypudder *lite frotte'trekk til stelleunderlaget Nå er den egentlig full da, men skal vel klare å bytte ut noen bleier med klær istede Kuldekrem hørtes lurt ut samt pose og bind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå