Alba44 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #26 Skrevet 15. januar 2009 Dere har ovebevist meg. Ingen barnebilder på min profil.
miapia Skrevet 15. januar 2009 #27 Skrevet 15. januar 2009 Nå fikk jeg forresten opp bleiebilde av tantebarnet til en gammel venninne av meg... hun hadde kommentert på at annet bilde i albumet..... sjokkerende hvor naive folk er!!!
Leirha Skrevet 15. januar 2009 #28 Skrevet 15. januar 2009 Jeppsi! Det gjør både jeg og pappen. Bildene vi legger ut er oftest i strrelse som ikke går an å forstørre, blir kornette da, de har alltid klær på, og vi har begge veldig begrenset profil så ikke hvem som helst kan gå inn. Har overhodet ikke noen problemer med å legge ut bilder av dem.
solstråle69 Skrevet 15. januar 2009 #29 Skrevet 15. januar 2009 Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne, og hadde anmeldt andre hvis de hadde gjort det. Snuppa vår er "hellig". :-)
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #30 Skrevet 15. januar 2009 Har ingen problemer med det nei. Har heller aldri helt skjønt hva de store farene er.
Leirha Skrevet 15. januar 2009 #31 Skrevet 15. januar 2009 Jeg er jo så stolt! Så hvorfor skal jeg da ikke vise frem mine to skatter?
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #32 Skrevet 15. januar 2009 Ja, men har laga ei venneliste med de nærmeste. Bare de får se!
miapia Skrevet 15. januar 2009 #33 Skrevet 15. januar 2009 Hva skjer hvis de kommenterer bildene? Jeg får jo opp bilder som andre kommenterer på profiler jeg ikke har tilgang på... Er de sperret da også?
stjernestøv<3bella Skrevet 15. januar 2009 #34 Skrevet 15. januar 2009 Jeg legger ute noen av meg selv, men aldri av vesla! Bare å vite at jeg ikke eier rettighetene til de bildene alene lenger er mer en god nok grunn for meg til å la være å legge det ut. De som vil se jenta mi har andre muligheter til å se henne enn bilder som ligger på fb..
ConsuelaBananaHammock Skrevet 15. januar 2009 #35 Skrevet 15. januar 2009 Legger ut bilder på fb ja, så venner og familie kan se. Men aldri nakenbilder.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 15. januar 2009 #36 Skrevet 15. januar 2009 Jeg også hadde noen bilder av snuppa på FB, og det var bare mine venner som skulle ha tilgang til dem (ikke alle, men mange). Dette sjekket jeg godt på forhånd, at jeg gjorde det rett... Så en dag var det en mann som kommenterte hvor vakker datter jeg hadde.. Han ville legge meg til som venn også, men jeg ante jo ikke hvem fyren var. Aldri sett han før. Han hadde kun 2 venner, og de var også helt ukjente for meg.. Da fjernet jeg alle bildene av snuppa. det var rett og slett skremmende.
miapia Skrevet 15. januar 2009 #37 Skrevet 15. januar 2009 Hva skjer om noen i familien skriver en kommentar på bildene, får da alle deres venner også se albumet? Jeg opplever nemlig det med mange venner på fb.
Vinden blåser Skrevet 15. januar 2009 #38 Skrevet 15. januar 2009 Det er lagt ut enkeltbilder,men ingen bilder som kan misbrukes på noen måte. Har på lik linje med de andre begrenset det til at venner kan se bildene,men vet at det da også inkluderer venners venner da venners venner kan se bilder som de har kommentert på..(om dere tok den) men er veldig strickt på at ingen bilder skal kunne misforståes og ikke skal kunne bli brukt til noe negativt....
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #39 Skrevet 15. januar 2009 Nei, bare de som har tilgang til bildene. Den mappa viser ikke forsidebilde heller, bare et spørsmålstegn.
Tired mama Skrevet 16. januar 2009 #40 Skrevet 16. januar 2009 Nei. Fordi alt som legges ut på Facebook blir Facebooks eiendom. De kan gjøre hva de vil med det. Redd for at bildene av barna mine skal komme i gale hender. Men har egen hjemmeside hvor det ligger 100-vis av bilder, så tanter, onkler, besteforeldre og venner kan se barna der...
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 16. januar 2009 #43 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er ikke på Facebook, men har ingen bilder av Lillegutt noe annet sted på nettet!
Miss Foster Skrevet 16. januar 2009 #44 Skrevet 16. januar 2009 Er på Facebook men kommer aldri i livet til å legge ut bilder av barna mine. Det eneste bildet jeg har der er profilbildet av meg selv. Grunnene er som nevnt tidligere her at Facebook kan bruke bildene dine til det man vil - hvem er intressert i å se bilder av sine barn i en reklame om 10 år liksom... Ellers så kan bildene bli sett av venners venner selv om dere har såkalt sperret for kun venner. Hvis en av deres venner kommenterer bildene så kan en av dine venners venner faktisk gå inn på bildene dine. Dessuten ser jeg ikke at jeg kan ta meg den rettigheten å legge ut bilder av mine barn på nettet uten at barna mine har samtykket. Familie og venner som vil se bilder av barna får bildene tilsendt pr. mail.
Mammapudding Skrevet 16. januar 2009 #45 Skrevet 16. januar 2009 Er det ikke det sperren er til? At selv om din venn kommenterer bildet ditt så kan ikke dens venner se bildet?
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. januar 2009 #46 Skrevet 16. januar 2009 ja jeg har noen bilder av dem der. men har begrenset tilgangen, så det er bare de på min venneliste som kan se dem.
AO3 Skrevet 16. januar 2009 #47 Skrevet 16. januar 2009 Ja - men jeg har en lukket profil, og kun venner får se bildene. Jeg legger dessuten aldri ut f.eks. badebilder eller bleiebilder - kun bilder der han er fullt påkledd.
CB-BabyBoy Skrevet 16. januar 2009 #48 Skrevet 16. januar 2009 Overhodet ikke, nettopp fordi FB får rettighetene til bildene og fordi alt på nett kan misbrukes uansett hvordan man snur og vender på det, ingen sider er 100% trygge. Hvis familie vil se bilder, så kan man vel sende en mail? Da er hele problemet løst i mine øyne.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 16. januar 2009 #49 Skrevet 16. januar 2009 Er det forsent å fjerne om man allerede har lagt ut ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå