Gå til innhold

er litt engstelig hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har to barn født i uke 37 og neste i 36.er nå29+5 på veg og har sterke tak i magen,og nedpress.og det stikker i sjeden...var på føden i dag..livmorhalsen var 3 cm lang,den har vert 5-6 cm i dei andre sv.skapa.jordmora sa at alt over 2,5 cm var bra..+at barnt hadde krøpet godt ned i bekkenet,trykker på blæra..er den ik veldig langt nede da? +jrdmor sa at det var ikke noe fostervann mellom hode og oppningen...noe som var vanligt i slutten av sv.skapet...derfor mente hun at dt ikke var så vldig lenge ijen...så dem mener at livmorhalsen har blitt litt påvirket av riene...men kan dem se å innvendig ultralyd om livmorhalsen er moden?? er 3 cm langt i uke 30?? blir den kortere av riene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ringt føden igjen.. den blir kortere av rier ja.

Skrevet

joa kan bli kortere med kynnere og rier. Jeg la pa sykehuset fra uke 30-34 forrige gang,var under 3 cm da, tror d var 2,6 cm da.i uke 30.

fodte i uke 37. hadde masse kynnere og de mente jeg ikke fikk nok ro og kvile hjem.

Skrevet

Hei.

Jeg er 33 pluss 3 idag og jeg målte livmorhals for en uke siden, da var den 3,2cm. Fikk beskjed om at det er "litt forkortet", men fortsatt "ok". Viste seg at jeg hadde rier hvert femte min, så fikk riedempende tabletter og beskjed om å holde meg i ro frem til jeg er 35 uker. Holde meg i ro betyr ligge i senga hele dagen, men lov å gå på do, dusje en gang daglig og sitte opp å spise. Men resten av tiden må jeg ligge. For meg høres det ut som om du bør ta det med ro.. det er litt tidlig for babyen å komme ut før 35 uker¨. Stopp med alt, ikke noe matlaging eller husarbeid. Føl på kroppen, du kjenner kroppen din best!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...