Gå til innhold

hvorfor viser min side feil uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min side sier jeg er 26 uker på vei men jeg er jo bare 25?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

d er fordi du er 25 fulgåtte uker å har begynt å telle 25+

da har du begynt å telle på uke 26, så derfor uke 26=)

jeg er kanskje litt dårlig til å forklare:P

Skrevet

hei:)

du også! Min side viser at jeg er i uke 28 +1, men jeg er i uke 27.

Skrevet

Når du har gått ferdig dine 25 uker, så begynner du jo i din 26 uke, derfor står det at du er i din 26.uke av svangerskapet. Håper du forstår : ) La oss si 25+3, Da har du gått ferdig 25 uker og er inn i den 3 dager av den 26 uken.

Skrevet

Helt idiotisk av BIM å telle på denne måten når alle andre teller fullførte uker. Jeg trodde i begynnelsen at jeg lå en uke lenger frem i tid og bestilte kontroll i feil uke! Var ikke så høy i hatten da jeg satt hos gynekologen og legen og de sa at jeg ikke var så langt som jeg påsto.

I tillegg synes jeg det virker som at teksten på "Din egen side" her inne også ligger en uke foran så jeg har sluttet å lese den.

Men forumet er bedre enn de andre synes jeg så da holder jeg meg her :)

Skrevet

Det er like riktig å si 25 uker, som å si at man er gravid i 26.uke. For det er det samme. Man er 25 fullgåtte uker (skrives gjerne slik: 25+1 osv.+ et tall står jo for hvor mange dager i tillegg til uker du er på vei).

Men når man er 26 uker på vei, går man også i sin 27. svangerskapsuke (fordi du har begynt på den 27 uken). Derfor er det her på BIM helt riktig, det er bare en annen måte å si hvor langt man er på vei.

Håper det var oppklarende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...