Gå til innhold

Hva mener dere om dette, ang. ny bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er situasjonen: Vi bor i en leilighet som begynner å bli i minste laget nå som ungene vokser til. Den er 50 kvm og har to soverom, ungene deler rom (som er helt supert.)

Jeg har ikke lyst å drive og flytte fra sted til sted tusen ganger, og har heller ikke lyst å ungene skal måtte bytte skole (max 1 gang.) Nå skal storesøster begynne på skole til høsten, og hun er skrevet inn. Det tar vel 3 minutter å gå til skolen og er bilfri skolevei.

Området vi bor i er supert og veldig barnevennlig, og jeg har egentlig ikke lyst til å flytte herfra. Det jeg har tenkt er at jeg kan flytte én gang til (men i samme område helst) som en "mellomstasjon" før vi kjøper evt. bygger enebolig (når jeg blir rik og berømt:-P) Men som sagt vil jeg helst ikke flytte fra dette området.

Nå har det seg slik at rett over veien (ikke hovedvei) så er det en leilighet (selveier) tilsalgs. Det er ca 120 skritt dit, hehe;-) Leiligheten er knallfin og påkostet en god del, bygget i 2006, og den er 92 kvm, altså over 40 kvm større enn her. I tillegg er det garasje der, og stooooor bod (mangler definitivt oppbevaringsplass.) Den er rett og slett helt super, og nesten dobbel så stor som denne.

Det som er ulempen er at det kun er to soverom der også, skulle gjerne hatt tre. Men venninnen min som bor i naboleiligheten sier at det skal være mulighet for å sette opp en lettvegg og få et ekstra soverom. Men nå har det seg også slik at ungene mine nekter å sove fra hverandre og skal absolutt sove i samme seng. Og det er etasjeseng på det minste rommet der, ergo er det ganske stort rom. Og jeg vet ikke om jeg ville delt de likevel for de trives så godt sammen.

Den har vært tilsalgs en god stund men den har vært overpriset. Nå er den satt ned en halv mill.

Det frister noe helt enormt. Det blir akkurat samme skolevei, like kort til barnehagen, og vi trenger bare å ta med oss møblene over veien og flytte rett inn....sukk, drømme drømme.

Men hva mener dere? Vil det være dumt å bytte til en bolig som ikke har flere soverom, selv om den er nesten dobbelt så stor?

Opinions, please:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok byttet, og eventuelt ved senere behov satt opp vegg i soverommet for å dele det:)

Skrevet

Hadde lagt ut min egen leilighet for salg og satset på at den var ledig når din er solgt, da bankene ofte krever i disse tider at man har solgt sin egen bolig før de gir lån til noe nytt, i tillegg må du vel kanskje ta kontakt med banken slik at de er villige til og gi deg lån til ny bolig?

50 kvm er jo lite når man har 2 barn, det er jeg helt enig med deg i!

Skrevet

go for it. det er enkelt å få satt opp en lettvegg.

delte forresten rom med søsteren min til vi var 12-13

Skrevet

Ville nok utentvil byttet ja og hatt muligheten for å dele av det største rommet senere når ungene blir så store at de vil ha hvert sitt rom =))

Skrevet

det er da ikke dumt det vel. Hvis det går an å ha opp en lettvegg ved en senere anledning gjør dere det. Men jeg synes dere skal slå til jeg nå.

Skrevet

Takk for svar og forslag, jenter.

Det er forresten ikke et av rommene som evt. skal deles, det blir en del av stuen. Men den er ganske stor så det vil ikke være noe problem:-)

Aaaaaahhhhhhhhhhh, jeg har sååååå lyst. Må fikse må fikse!

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt 2 ganger på det engang.. Jeg har 10kvm større leilighet (selv om mye av det er gang og vaskerom) og jeg har ikke plass til å få babyen her :P

Lettveggen er kjapt og greit å sette opp en gang kidsa vil ha egne rom.

Skrevet

Åhhh det er sykt fristende!!! Måååå få det til *krysse fingrene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...