Gå til innhold

Heisann jeg har visst hissa på meg halve dib..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje må jeg flykte herfra igjen?

Neida, men dere som er litt eldre enn 18 år, er det så galt av meg å ønske at mine barn venter litt med å få barn? Jeg kommer alltid til å støtte mine barn, men jeg håper jo at de får oppleve litt før de blir mor/far.Selv måtte jeg avslutte min utdannelse og jeg har aldri fått tid til å gå på skole nå i ettertid(men er enda ung da, hehe)Ikke fikk jeg reise så mye heller før jeg ble mamma.Jeg hadde aldri ha bytta bort mine barn,men det er vel lov å ønske at mine egne barn iallefall får lov å oppleve litt før de sitter med nattevåk osv..

Det jeg tenker er, er jeg virkelig verdens verste mor som ikke støtter oppom å få barn veldig tidlig..Det er iallefall det jeg har fått tilbake melding om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aha! Tror jeg får ta meg en tur på skravle :)

Jeg er nok enig med deg, kjenner jeg.... Ikke så dumt å oppleve litt av verden...

Jeg håper likevel ikke min jente venter så lenge som jeg gjorde. En ting midt i mellom er nok lurt. Jeg vil gjerne oppleve å bli mormor, men vi får se hva som skjer :)

Både min mor, min svigerinne og min søster hevder at tidlig er best (altså rundt 20). Jeg vet virkelig ikke hva som er såkalt best, men det hadde ikke passet for meg i hvert fall. Noen ganger er det tilfeldighetene som rår også. Det får bli opp til hver enkelt :)

Skrevet

Jeg fant bare en tråd hvor de forskjellige ramset opp hvor gamle mammaene deres var da de fikk barn. Var det den du mente? Jeg så ingen hissigpropper der :)

Skrevet

Nei, det er det innlegget på anonym forumet.17 og planlegger nr 2.

Skrevet

Åja, jeg fant det. Synes du skal ta det med knusende ro :)

Skrevet

Leste litt på den tråden og jeg synes du svarte høyst urimelig !

Neida, tuller bare :-))

Jeg hadde nok besvimt hvis min "buksahengerunderumpa"

17-årig informerte om at et barn var på vei.

Selvfølgelig støtter vi våre barn i et og alt, men å ønske at de skal vente et par år med å få barn er vel ingen skam, heller tvert i mot, vi vil våre barn deres beste. Det å få barn veldig tidlig setter naturlig nok begrensinger for en hel del. Men for å ta 17-åringen på nevnte tråd i forsvar (hvis hun er virkelig) - så høres hun unormalt moden og reflektert ut.....

Skrevet

Jeg bestemtemeg for ikke å svare,siden jeg er i slike sko.Jeg starta tidlig,det gjorde jenta mi å.Ikke alle tenker likt. =)

Men leste tråden.Å har jo fulgt denne jenta litt.Hun viser seg værtfall mer voksen enn enkelte anonyme svar der inne.

Nei,jeg vil ikke si mer om den saken jeg....

Skrevet

Veit jo at du er i samme situasjon.Men det er ikke det som er saken,jeg var ung mamma og jeg vil IKKE at mine skal være så tidlig for jeg vil mine skal oppleve litt i livet,barn kan en vente med kan en det.De som planlegger å bli gravide mener jeg er umodne, men de som blir uplanlagt gravide det er noe helt annen i en alder av 15+..

Nå snakker jeg om hva jeg ønsker for MINE barn.Desverre så er det ikke mange som har ferdig utdannelse av de unge mødrene rundt meg.Og de fleste har ikke vært utenfor lande grensa.Det ønsker jeg ikke for mine barn.

Skrevet

He he nei da du skal slippe å flykte fra dib:-)

Selv var jeg 32 da første kom, hadde jeg kunnet valgt helt fritt, dvs uten et bra pappaemne. Så ville jeg vært 27-28 når førstemann kom.

Men jeg traff jo ikke min Kjære før jeg var 29 og jeg har aldri vært av den babysyke-typen som knapt presenterer seg før de er gravide:-)

Derfor ble det både forlovelse og bryllup før det ble barn her i gården.

Men jeg er kjempeglad for det:-) Nå har jeg altså en mann jeg elsker, to flotte gutter, jeg tør å påstå at jeg er i min beste alder, vi har god økonomi og har etter min mening det perfekte liv.

Både jeg og min kjære har reist rundt i verden og bodd i utlandet over lengre tid, vi har festet og realisert oss selv som det så fint heter....

Så vi har vel gjort det de fleste som får barn tidlig ikke får gjort på noen år.

Men det er jo våre barn vi snakker om. Jeg håper guttene venter med å få barn. Jeg ønsker ikke at de kommer hjem med beskjed om at de skal bli pappa 18 år gamle.

Jeg vil, i motsetning til mine foreldre, hjelpe de til å se mulighetene de har. Jeg vil rett og slett at de skal sikte høyt. Ikke at jeg skal presse de til det ene eller det andre, men jeg vil at de skal vite om mulighetene. Derfor får vi sette en "godteskål" med kondomer i gangen, slik at de kan forsyne seg på tur ut.

Prevansjon er like mye gutter som jenters ansvar, så vi kommer sikkert til å gnåle om det fra de blir kjønnsmodne:-DD

Uansett hadde jeg støttet guttene enten det ble sånn eller slik, men jeg håper av hele mitt hjerte at de kan vente med å lage barn, og at de da gjør det med den de skal dele livet sitt med...

Skrevet

Jeg glemte å legge til at jeg har lest innlegget, og jeg tror at de som er ufine der er vel de som fikk barn litt tidligere enn de burde. Og har innsett det i ettertid, men da er det jo som alle vet.... litt sent:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...