M@mm@ til mine barn Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Nå skal jeg ikke opp igjen ! Det må da finnes salater med masse godt i og som er mettende og næringsrik.+ fargerik.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Sukkererter, cherrytomat, agurk, paprika, litt gulrot, litt appelsin. Strø bittelitt sukker over sånn at alt blir fuktig og så en dæsj med balsamico. Godt, godt! Kan "vannes ut" med vanlig salat av typen man liker best, men har jeg den som tilbehør dropper jeg grønnsalaten.
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Tar i det jeg har lyst på og som vi liker, men til grillmat synes jeg denne er veldig frisk og god (litt feil årstid nå da, men...). Issalat og en annen type salat som jeg ikke husker helt hva heter, men er mørk grønn og liksom litt flikete blader. Så har jeg i mais, reddiker og avkjølte kokte pastarør og hele cherry-tomater. Har over bitte litt olivenolje, salt og pepper (bare litt!) og mikser sammen. Er sommersalaten min det! Er veldig glad i paprika i salat, men siden den ofte er endel av grillmaten skipper jeg den i salaten.
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 1 grilla kylling 1 paprika 1-2 epler litt stangselleri 1 rødløk pluss andre ting du liker Litt mer enn 1 pose majones Litt mindre enn 1 beger rømme Karri etter smak Bittelitt melis Del kyllingen i små biter Hakk grønnsakene i små biter Lag dressinge, smak til med karri La stå og trekke en stund, lag den gjerne på morningen og spis på kvelden Serveres på godt brød med pesto og rukkola Nam nam:)
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2009 Frisesalat Ruccola Isbergsalat Tacochips m/salt oppknekt i mindre biter. Cherrytomater Rødløk Raspet ost Røde salatbønner Dressing av rømme og tacosaus. Bittelitt.
wirre;o) Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Ring min svigermor er min oppskrift. Hun er ekspert på alle typer salat. Alt fra cæsar til waldorf... Hmmm. kjente jeg fikk lyst på kylling med hennes waldorfsalat til.
Stinamedgogutten=) Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Denne er knallgo=) Grillet kylling (jeg bruker ikke skinnet,men det er smakssak) Stjernebacon (stekes og legges på tørkepapir slik at fettet renner av)baconet skal være sprøtt Makaroni Egg Salat hode Agurk Cherrytomater Paprika Mais knaskerøtter Fetaost vårløk/rødløk Lag tzatziki (vet ikke om det skrives sånn)..denne salaten er utrolig god=)
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2009 Hm, så masse godt da ...
Leeloo76 Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Spinat (ferst) Agurk Fetaost (kanskje ikke så sunt, kan droppes) Soltørkede tomater i olje Pinjekjerner Balsamico/evt oljen fra tomatene eller fetaen Godt grovbrød til Forøvrig kjempegodt til kylling
thessi og lillemor Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 Begynner alltid med å lage en vinegrette i bunnen av en stor bolle (olivenolje, hvitvinseddik, Dijonsennep, hvitløk, salt og pepper) Tilsetter div typer salat (helst en mild og en sterkere) Dampede aspargesbønner, sukkererter og aparges Ristede pinjekjerner Artisjokkhjerter (hermetiske) Evt bønner (kidneybeans eller kikerter) Parmesanflak Tomater Oliven Kokte egg Blander sammen så vinegretten fordeles over hele salaten. Denne er i alle fall veldig populær hos oss:-)
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 jeg lager alltid salat med det jeg har lyst på der og da jeg :-)
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 1 boks fetaost i krydderolje blandes med pasta. Krydre over med grillkrydder. Blandes godt. Kutt opp og bland i: Isbergsalat Paprika Agurk Purre Mais Tomater Kan ha kjøtt i om du vil:) Den er veldig god på smak:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå