Gå til innhold

Hvor tidlig kan man kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr. 2 og er i uke 15. Synes at jeg kjenner liv, men flere mener det er for tidlig... Uslikker om det er babyen jeg kjenner..? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt om flere som har kjent liv helt ned i 13-14uker...

føler jeg noen ganger kjenner noe er 13+3, men tror det bare er innbilning... hehe må nok vente et par uker tli:)

Skrevet

Det er visst mange meninger om dette..noen mener man kjenner tarmbevgelser o.l .Personlig kjente jeg liv denne gangen (venter nr.3) ca 14-15 uker.Det var de små "sommerfugelbevegelsene" som jeg ikke kjente før i uke 18 med førstemann.Du vet nok best selv hva du kjenner;)

Skrevet

Jeg har i mine siste to svangerskap kjent liv i mot slutten av uke 13 (det er jeg 100 % sikker på :)). I det første kjente jeg ikke liv før i uke 17-18.

Etter svangerskapskalenderene rundt omkring står det at noen kan kjenne liv fra uke 13-14. Etter innleggene her på BIM-å dømme hevder noen å ha kjent liv tidligere enn det.

Skrevet

eg kjente liv i uke 13 og det er eg helt sikker på. Venter førstemann. Det har vert litt skuffende, for når eg var glad og fortalte det til folk sa de bare, nei det er for tidlig vel. Eg tror ikke man skal høre på andre og heller stole på sin egen kropp og hva du føler. Det er du selv som kjenner kroppen din best!

Skrevet

Jeg har kjent babyen med 100% sikkerhet fra 16+0. er nå 18+0 til mandagen og kjenner liv hver dag. er 2.gangs. hvis du tror det er babyen du kjenner er det nok mulig det ja;)

Skrevet

Dersom du er i uke 15 er det godt mulig du kjenner liv. Jeg selv kjente liv fra uke 14-15. I uke 16 kunne far innimellom kjenne små spark og i uke18 gikk det an å se enkelte spark utenpå magen. Nå er jeg i slutten av uke 19 og babyen er veldig aktiv og sparker skikkelig hardt innimellom. Med forigemann var det ganske likt, men tror jeg var en-2 uker senere med å kjenne liv første gangene. Tror nok hvordan livmoren ligger, og hvilken kroppsbygning kvinnen har spiller mye inn på når hun kjenner liv.

Jeg er høy og slank og har i begge svangerskap slitt med hyperemesis og store vekttap. Er jo ikke så mye mellom livmorvegg og huden på magen, og da er det kanskje lettere å kjenne? . . Har veninner som har mer "normal" kroppsform og graviditet som ikke kjente liv før mot uke 18-19. Så dette er nok veldig induviduelt. Men jeg tar med en klype salt de som hardnakket hevder å ha kjent spark rett nedenfor navlen i uke 8-9...

Kos deg med det du kjenner du! Og nyt graviditeten din:D

Skrevet

Eg er førstegongsfødande og har kjent liv frå slutten av veke 13. Folk har prøvd seg på å sei at det er luft i magen, men eg veit jo korleis DET kjennes!!!! Det var liv! Er no 19+3 og har ein aktiv og ivrig tass inni magen min. Det er veldig individuelt kor tid ein kjenner liv for første gong. Så eg seier som godegodemamma..... kos deg med det du kjenner, du, og nyt graviditeten! Lukke til!!!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...