Gå til innhold

4 mnd og 8 kilo....mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er nå 4 mnd...var ute på tur i dag, og det kom en dame bort for å se på han, og så sier hun: er han virkelig ikke mer en 4 mnd, han var nå veldig tykk for alderen, må ikke gi han så mye mat... Jeg ble jo kjempefornærma, han er litt rundt ja, men har ikke tenkt så mye over det jeg da. Så da jeg kom hjem hev jeg han på vekta og den viste 7,8 kg...er det veldig mye til den alderen han er i? Syns ikke han spiser såååå mye... Nå skal det sies at han ikke er så veldig lang da, han er rundt 65 cm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten vår er 75 cm 8 mnd og 8 kg.

Helt normal alle er forskjellige

Skrevet

ja fytti..... høres ut som den feit grisen jo!!! hva tenker dere med liksom... Skal vedde dere gir han is og alt mulig rart... Makan, verste jeg har hørt, skam dere sier jeg bare:)

Skrevet

jaha.....og det skal bety?

HI

Skrevet

Jada, is hver eneste dag og gjerne med sjokoladesaus på for å være sikker på at det er godt nok....HAHA...fuck dg!!!

HI

Skrevet

Mi var like stor når hun var 4 mnd. Hun er nå 9 mnd og 12,5kg :)

De er så gode att! Ikke ta imot drittprat.

Skrevet

Min veide 12 kg da han var 4 måneder, så nei det er ikke så mye.

Skrevet

Takk for støtten:) Godt det er flere som han;)

HI

Skrevet

Kommer helt ant på fødsels vekten hans også :) For en som fks va 4500g og oppover er jo det ikke så veldig mye, da er det ca 1kg i mnd og det er langt i fra unormalt at en baby legger på seg en kg i mnd. Min sønn var 3150g og 45cm ved fødsel & ca 5200g da han var rundt 4mnd :) Nå er han 16mnd og veier 10,4 kg og er 79 cm :) Din sønn er litt god og rund men ikke nå enormt mye synes jeg da :) Bedre med gode og runde babyer enn og slite meg små babyer som man er bekymret for ikke legger på seg og om den ikke spiser nokk osv.

Skrevet

Min var såvidt over 9kg på 5 månederskontrollen, så de ligger ganske jevnt ser det ut som :) Min er stor, men ikke tykk syns jeg! Han spiser normalt og er fornøyd, og da er jeg fornøyd også. Jeg får også kommentarer på på hvor stor han er, noe som faktisk er sårende.. syns folk burde være mer forsiktig med hva de sier!

Skrevet

Min veide 8 kg da hun var 12 mnd. Har ikke hørt om en baby på 4 mnd som veier så mye før. Men det kan jo være normalt?

Skrevet

Mine var henholdsvis 64 cm/7,3 kg og 60 cm/5,3kg da de var 3 måneder gamle;) Gjennomsnitlige ved fødselen. Har ikke ved 4 måneder. Men de var ca 80cm og 11,5-12 kg som 1-åringer, begge to.

Og de er og var slanke, flotte barn:)

Skrevet

Herregud, klart det er normalt! Det er babyer det snakk om, selvfølgelig gjør det ingenting at enkelte veier mer enn andre.. Slanke babyer er da ikke finere enn de med litt kjøtt på kroppen, de er like fine alle sammen! *provosert*

Skrevet

Og babyer som veier litt mer er ikke like flotte eller?

Skrevet

Jenta mi er 5,5 mnd og veier nesten 9 kg. Hun veide 4,2 kg ved fødsel så hun har jo ikke lagt på seg enormt mye. Synes hun er fin jeg : )

Skrevet

Jenta mi var 4,2 da hun ble født, og veide 6,2 (å 64 cm) da hun var 4 mnd!:) Tror nok dette er veldig individuelt ja..:)

Skrevet

han var 3300 g og 47 cm da han var født, så han har lagt på seg en del i vekt, men samtidig har han jo også strekt seg nesten 20 cm da! Blir faktisk litt såra når folk slenger sånn kommentarer om ungen min, bedre og ha litt for mye enn litt for lite synes jeg da:)

HI

Skrevet

oi, kansje litt?

men nå har jeg en gutt på 2,5 år som er 11 kg. å jenta er 15 mnd å 9,3 kg..

så lenge ikke hs eller lege kikker på det så trenger du ikke bry deg om hva andre sier..

her er det omvendt, skulle tro jeg ikke ga de minste mat i følge enkelte.. men de spiser utrolig mye men så er de veldig aktive også da:))

Skrevet

hehe.. hvor leste du det?

Jeg sa bare at jeg syns mine er flotte. Syns du ikke det om dine?

:)

Skrevet

ikke hør på dette tullet! slankehysteri uten like om dagen altså! en baby blir ikke for tykk med mindre en stapper dem fulle med sukker eller tunge karbohydrater, og det er vel ingen som gir babyen sin på 4 mnd sjokkis og peanøtter? Nei, så lenge han kun spiser vanlig babymat så er han akkurat som han skal være! min baby er også stor, han er 6 mnd, 67 cm lang og veier 9185 gram! og jeg ville ikke hatt ham anderledes! alle babyer i min slekt og samboers alekt var store som små, men har strukket seg veldig når de nærmet seg året.. noen babyer er er slanke, andre er store, sånn er verden. Takk og lov for at vi er forskjellig!

Skrevet

Det er hvertfall ikke lite:) Gutten min veide også rundt 8 kg når han var på den alderen og han ver helt perfekt! bayer skal ha litt å ta i:-)

Skrevet

Snuppa mi var 7,7 kg på 1 års kontroll ;) Men nå har hun alltid vært lita for alderen.. Litt ekstra på babyer er jo bare søtt, det er jo ikke noe fasitsvar på hvor my de skal veie og ikke :) Overhør sånne ekle kommentarer, du!!

Skrevet

Hallo!! Ja, det er helt normal vekt. Noen barn er store og noen er små. Det er ingeting av det som er "riktig" eller "feil" Jenta mi veide 7,9 kg når hun var 4 mnd. Når hun ble født veide hu 2,7 kg, så hun har vokst masse og fort. Men nå som hun er 8 mnd veier hun 9,5 kg så hun har ikke lagt på seg så mye di siste mnd. Gutten din kommer sikkert til å stoppe litt i en periode han også.

Ikke bry deg om sånne ekle kommentarene (jeg vet det ikke er lett, har opplevd det selv) Bare vær glad for at gutten din har matvett :-)

Og er det ikke utrolig deilig å kose og nusse på store. myke. varme bollekinn?? :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...