Gå til innhold

Pose til bilstol for feb. barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eller skal dere med februar termin ha pose i bilstolen? Jeg har april barn fra før og har 2 dresser til nyfødt, begge i fleeceaktig stoff. Er dette nok sammen med teppe, skal jo ikke så mye ut i beg. tror jeg og vi bor i Stavanger så er jo ikke så kaldt så ofte. What you think???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer bare til å bruke teppe over babyen, over ytterdressen. Bor også på vestlandet, så det er ikke så voldsomt kaldt. Skal heller ikke ut så mye i begynnelsen, så tror det vil holde med teppet, jeg.

Skrevet

Har sånne bamsedresser, den minste er den tykkeste.

Så har vi også en hvit sånn pose med armer liksom, som jeg kjøpte på Lindex, ellers har vi ikke noe pose.. skal bare bruke det og teppe, og vi bor i Bodø, og her kan det være ganske kaldt til tider, men blir jo ikke mye ute den første tiden.. får ha ullklær under.. :)

Skrevet

Jeg bor i Bergen og har kjøpt lammeskinn på Reflex som passer i bilstoler og har hull til selen, skal bruke dette og teppe i tillegg til en strikket ulldress.

Brukte dette til snuppa som også er født i februar og det funket veldig bra for oss.

Tror lammeskinnet koster ca.400 kr på Reflex.

Skrevet

pose til bilstol er totalt bortkasta penger spør du meg når varmt tøy gjør samme susen.

regner ikke med at man setter sitt nyfødte (eller eldre) barn i iskald bil.

ullundertøy og en god fleecedress ev. ulldress holder i massevis. pluss ullue,tynne votter og ullsokker. bilen er jo varm! nyfødte holder jo ikke så godt på varmen men ville tro at to lag ull er mer behagelig og gir en mer stabil varme enn en kjøredress som de knapt får leet seg i nedi stolen. dessuten er selv de minste posene for store for nyfødte (min erfaring) og det funker dårlig.

men andre har mer positive erfaringe med kjøredresser så her må man i grunn bare velge det man mener man trenger;)

Skrevet

man varmer vel opp bilen før man setter inn babyen, så skjønner ikke helt poenget med pose når man kan kle på en varm dress med evt pledd over.. vi skal ikke ha pose ihvertfall!

Skrevet

Vi har kjøpt pose til bilstolen. Men bare fordi det var på salg og jeg tenkte det kanskje var ok å ha starten. Klarte oss helt fint uten til førstemann, som også er februar barn. Ikke alle som har mulighet til å varme opp bilen før man skal dra, men man har da ingen mulighet til å varme opp noe når man skal ut med vogna heller.... hmm... må vel bare se an gradestokken evt før man går ut da!

Skrevet

Vi har også kjøpt pose til bilstolen. Blir litt stress og varme opp bilen hver gang vi skal ut på noe. Foressten så skal jeg prøve og fortsette på skolen, så vi kommer til å ha ganske mange bilturer i februar og utover. Derfor fant vi ut at pose til bilstolen kunne være ganske praktisk:-)

Skrevet

jeg har pose som fulgte bilstolen. den er romslig og uten armer og sånn, alt er lissom inni posen :)

rett og slett, for å slippe lag på lag med ulltøy.. hvor varmt blir ikke DET!!!?? jeg slipper å stoppe å ta av ett lag klær o.l når ejg skal kjøre, for kan bare dra ned glidelåsen, så har ho innetøy under. evnt teppe over seg inni posen :) så enkelt!!

det er som sagt over, at ikke alle har mulighet til å varme opp bilen, og noen må kjøre mer bil enn andre.. det er jo helt individuelt.

Skrevet

Jeg har ikke pose til stolen, selv om bilen ikke er oppvarmet på forhånd blir det fort varmt inne i den så jeg ser ikke helt behovet. Er bare for turen fra utgangsdøra til bilen liksom...

Men vi har alle forskjellige behov selvfølgelig, jeg for min del har kjøpt en god og varm lue som skulle sitte godt nedover ørene og kinnene, har dress og ullpledd, tror det holder i massevis for oss.

Skrevet

Bor også i Stavanger. Skal bruke dress i fleece eller ullfleece og evt teppe over. Vurderte bilpose, men det ville isåfall vært istedenfor dressen. Vil ikke at det skal bli for varmt heller, og et teppe er lett å ta bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...